خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت روان جامعه تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و دادگستری استان امضا شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۱۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا وارثی از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بهزیستی با دادگستری کل استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی مدون در راستای پیشگیری از شیوع انواع آسیب‌های اجتماعی در سطح استان مهم‌ترین هدف این تفاهم‌نامه است.

وی انجام پروژه‌های کاربردی مشترک در خصوص آسیب‌های اجتماعی و ناشی از معلولیت‌ها و ارائه خدمات تخصصی مددکاری، روان‌شناختی، حقوقی و مداخلات سریع و به موقع در خصوص جامعه هدف بهزیستی استان قزوین با هدف پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه با رویکرد پیشگیری، کنترل، کاهش معلولیت و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن از حقوق معلولان در مراجع قضایی به استناد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان حمایت‌های ویژه‌ای می‌شود.

وارثی تبادل آمار و اطلاعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی جهت کنترل و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه مشترک آمار و اطلاعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های ناشی از معلولیت با هدف شناخت ریشه‌ای آسیب‌های موجود فی‌مابین بهزیستی و دادگستری به اشتراک گذاشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار عنوان کرد: این طرح با مشارکت دادگستری استان قزوین در راستای اجرای تفاهم‌نامه و ساماندهی معتادان سخت و متجاهر اجرا و آغاز به فعالیت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه این اداره‌کل متعهد به استمرار استقرار تیم تخصصی کاهش طلاق  در محل دادگاه خانواده شده و نسبت به ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌های دارای معلول و یا مبتلا به آسیب همچنین مشاور پیش و پس از طلاق برای زوجین معرفی شده از سوی دادگستری به منظور حل اختلاف و پیشگیری از طلاق و همچنین مقابله اصولی با مشکلات پس از طلاق هم از جمله تعهدات ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

وارثی ادامه داد: دادگستری در این تفاهم‌نامه متعهد به حمایت‌های قانونی از بهزیستی در ترخیص بیماران روانی مزمن، کم‌توان ذهنی، سالمندان و معلولان دارای سرپرست یا وابسته پس از پایان دوره دریافت خدمات قانونی با نظر کمیسیون‌های بهزیستی در صورت ضرورت صدور مجوز ترخیص موقت یا دائم به سالمندان و بیماران روانی مزمن پس از بهبود نسبی با أخذ نظر پزشکی قانونی که با دستور قضایی در مراکز تحت نظارت بهزیستی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند، شده است.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها