امسال تعداد 180 هزار نفر از دانش آموزان خود را برای حضور در مدارس استان آماده می کنند که از بین آنان 18 هزار نفر دانش آموزان پایه اول هستند که از طریق پایگاههای مربوطه مورد سنجش قرار گرفته اند
کد خبر: ۸۸۹۵۶۰۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به موفقیت های دانش آموزان استان طی سالهای اخیر در مسابقات کشوری گفت: میانگین رشد معدل دانش آموزان استان نسبت به سال قبل ارتقاء یافته و در این زمینه جزو استانهای برتر کشور هستیم.

مرتضی تمجیدی افزود: علاوه بر راهیابی سه تن از دانش آموزان استان به المپیادهای علمی کشور و کسب موفقیت های دانش آموزان استان در مسابقات فرهنگی و هنری، دانش آموزان با نیازهای ویژه استان هم توانستند در مسابقات احکام کشوری در مشهد مقام های برتر را کسب نمایند و در این میان نقش معلمان استان نیز چشمگیر و قابل تحسین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر و تشکر از معلمان استان به خاطر فعالیت های چشمگیر آنان در عرصه های مختلف تربیتی و آموزشی اظهار داشت: دانش آموزان پسر استان 17 مقام اول تا سومی و 15 رتبه برگزیده را در مسابقات فرهنگی و هنری در استان خراسان کسب کرده اند.

تمجیدی با اشاره به رقم 37 درصدی تعداد روستاهای استان گفت: تعداد نقاط روستایی استان بالاتر از میانگین کشوری است و این عامل در ایجاد تنگناهای متعدد برای دانش آموزان مناطق محروم و روستایی دخیل است اما در عین حال ما شاهد رشد علمی و فرهنگی دانش آموزان استان هستیم که از جمله آن می توان به کسب مدال نقره توسط دانش آموزان رشته بدمینتون و کسب 2 رتبه برتر در صنایع نساجی در سطح کشور اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به شرکت 2 هزار نفری معلمان در نقل و انتقالات درون و برون استانی اضافه کرد: سعی ما بر این است که با انتقال همکاران متقاضی، تا حد امکان رضایت آنان را کسب نموده و آرامش فکری لازم را برای آنان در این زمینه فراهم کنیم.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان اضافه کرد: امسال تعداد 180 هزار نفر از دانش آموزان خود را برای حضور در مدارس استان آماده می کنند که از بین آنان 18 هزار نفر دانش آموزان پایه اول هستند که از طریق پایگاههای مربوطه مورد سنجش قرار گرفته اند.

تمجیدی اجرای موفقیت آمیز دوره تربیت مدرسان برنامه ملی شهاب در زنجان را نشانه ای از توانمندی ها و ظرفیت های آموزش و پرورش استان برشمرد که موجب رضایت همکاران شرکت کننده از اقصا نقاط کشور و مسئولین وزارتی واقع شد.

ارسال نظرات