یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

رکود مسکن در مناطق یک تا سه تهران، مطلق است

نوذرپور گفت: اختلاف فاحش عرضه و تقاضا یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ اجاره بها است یعنی مردم امروزه اجاره نشینی را به خریداری مسکن بیشتر ترجیح می دهند.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۲۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

علی نوذرپور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره افزایش نرخ اجاره بهای مسکن در شرایطی که خرید و فروش مسکن کمتر انجام می شود، اظهار داشت: اختلاف فاحش عرضه و تقاضا یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ اجاره بها است یعنی مردم امروزه اجاره نشینی را به خریداری مسکن بیشتر ترجیح می دهند.

وی افزود: در مناطق 1، 2 و 3 تهران رکود مطلق در بخش مسکن وجود دارد که آن هم بیشتر برای ساخت بی رویه خانه و نبود مشتری است چرا که فقط قشر مرفه جامعه توانایی خریداری آن را دارد. در مناطق متوسط رو به پایین تعداد خریدار خانه زیاد است اما مسکن به اندازه کافی ساخته نشده و این باعث روی آوردن مردم به سمت اجاره نشینی شده است.

این کارشناس عنوان کرد: افزایش نرخ اجاره های مسکن برای قشر پایین جامعه بیشتر مشکل ساز خواهد شد چراکه آنان توانایی خرید را ندارند و مجبورند که اجاره نشین شوند و حال که اجاره ها بالا رفته و شرایط را بدتر از قبل می کند.

نوذرپور گفت: با پایین آمدن نرخ سود بانکی، سرمایه گذار پول خود را از بانک بیرون می آورد و بیشتر در صنعت تولیدی سرازیر می کند که اگر برنامه منظمی پیاده شود می توان این سرمایه را جهت رهایی از رکود مسکن مهیا کرد.

ارسال نظرات