با حضور وزیر علوم،تفاهم نامه مشترک علمی و‌آموزشی، به امضای روئسای دانشگاه علمی کاربردی و‌سازمان بسیج علمی رسید.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۱۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران،امروز در مراسمی با حضور محمد فرهادی،وزیر علوم،تحقیقات و‌فناوری  و‌حسین قدیانی،رئیس سازمان بسیج علمی کشور،تفاهم نامه همکاری مابین سازمان بسیج علمی کشور و دانشگاه جامع علمی کاربردی در نمایشگاه بین المللی تهران به امضاء رسيد.


در این مراسم،محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بسیج علمی را متشکل از دانشمندان محقق و نوآور دانست و گفت: همکاری دانشگاه ها با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری می تواند به تولید علم و خلق ایده ها و تبدیل آن عمل و تولید انبوه کمک کند.


وی، امضای این تفاهم نامه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این همکاری ها می تواند موجب هم افزایی در جریان رشد علمی و عملی کشور شود.


در ادامه این مراسم،بر اساس توافق انجام شده مقرر شد،که که در زمینه طراحی، راه اندازی و اجرایی کردن ساختار توسعه‌ای در حوزه علم و فناوری، برگزاری برنامه‌های مشترک در حوزه‌های ترویج، گفتمان سازی و توسعه‌ای در حوزه علم و فناوری، تبادل اطلاعات و ظرفیت‌های نرم افزاری مورد نیاز و همکاری در اجرای‌ پروژه‌های ملی همکاری مناسبی انجام شود.

این توافق نامه به مدت پنج سال داری اعتبار است و در صورت پایان مدت اعتبار تعهدات ناتمام هریک از طرفین لازم الاجرا است.

تعهدات سازمان بسیج علمی کشور،در این تفاهم نامه:

سازمان بسیج علمی و پژوهشی، در این تفاهمنامه متعهد شد که همکاری مناسبی برای تجاری سازی یافته‌های تحقیقاتی را در دستور کار خویش قرار داده و از ظرفیت‌های اقشار مختلف بسیج برای استفاده دانشگاهیان استفاده کند.

از دیگر تعهدات سازمان بسیج علمی در این تفاهم ‌نامه،مشارکت در راه اندازی مرکز هدایت و حمایت، حمایت در 50 طرح آماتور تا سقف 7 میلیون تومان با مشارکت دانشگاه و حمایت در 5 طرح نیمه حرفه‌ای تا سقف 30 میلیون تومان با مشارکت دانشگاه عنوان شده است.

تعهدات دانشگاه علمی کاربردی در این تفاهم نامه:

در امضای این تفاهم نامه، دانشگاه علمی و کاربردی متعهد شد، که در برگزاریه جشنواره جهادگران علم و فناوری و بسیج مراکز استان‌های و نیز برگزاری مسابقات عملی و پژوهشی همکاری مناسبی با سازمان داشته باشد.

همچنین،تخصیص بخشی از ظرفیت مراکز رشد دانشگاه‌ به هسته‌ها، واحدهای و شرکت‌های معرفی شده از طرف بسیج، شناسایی نخبگان و بازدید از دستاوردهای بسیج در قالب طرح‌های علمی وِیژه، ایجاد امکان استفاده از فنا بازار دانشگاه برای ارائه محصولات دانش بنیان سازمان بر اساس ضوابط از دیگر تعهدات دانشگاه علمی کاربری به سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور است.

از دیگر تعهدات دانشگاه علمی کاربردی میتوان به،همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز سازمان با هدف توانمند سازی کارکنان و شاغلان سازمان و همچین استفاده از فضاهای آموزشی دانشگاه برای برگزاری دوره‌های مهارتی از دیگر تعهدات دانشگاه علمی کاربردی به سازمان بسیج علمی و فناوری در این تفاهمنامه می‌توان اشاره کرد.

شایان ذکر است:برای اجرای تفاهمنامه کارگروهی مشترک تشکیل شده و اعضای کارگروه به صورت مساوی از طرفین برای تصمیم‌گیری و چگونگی اجرای تفاهمنامه و بستن قراردادهای مربوطه تعین می‌شوند.

همچنین، دبیرخانه کارگروه مشترک در دانشگاه جامع علمی کاربردی مستقر شده و جلسه مشترک کارگروه بر حسب ضرورت تشکیل و در مورد برنامه ریزی هماهنگی‌های لازم در این جلسه تصمیم‌گیری می‌شود.
تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه علمی کاربردی وسازمان بسیج علمی

انتهای پیام//
ارسال نظرات