کمال:

وزیر علوم آینده باید روحیه‌ای فراجناحی داشته باشد

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وزیر علوم آینده باید روحیه‌ای فراجناحی داشته باشد و درگیر و بازیچه احزاب نباشد تا بتواند در جهت اتحاد هرچه بیشتر گروه‌های مختلف در دانشگاه قدم بردارد.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۱۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، ابوالفضل کمال عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اشاره به اهمیت تعیین وزیر علوم آینده توسط رئیس جمهور گفت: مطابق قوانین و رویه‌های موجود کشور، انتخاب وزرا توسط رئیس‌جمهور و با رای اعتماد مجلس انجام می شود که معمولا با بازتاب دیدگاه‌های متفاوت، شروط مختلف و گاه متعارضی در انتخاب وزرا همراه است.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته نامزدهای وزارتخانه‌ها از طریق مسیرهای حزبی ارزیابی می‌شوند، اما در ایران به‌دلیل نبود نظام حزبی، شرایط احراز مدون، قانونی و تعریف‌ شده‌ای برای نامزدی وزارتخانه‌ها وجود ندارد. لذا در این شرایط وزرا توسط رئیس جمهوری در تعامل با سایر مراکز و مراجع قدرت پیشنهاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس معیارهای کلی، عرفی، کیفی و سوابق اجرایی و گاه دیدگاه‌های جناحی به ارزیابی نامزدها می پردازند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: یک وزیر خوب باید ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌­های چندگانه‌ای داشته و در راس همه آن‌ها باید مدیری خوب، با اندیشه‌­های بزرگ باشد، وجه مشترک تمامی تعاریف مدیریت عبارت است از کارکردن با افراد و گروه‌های مختلف و هدایت و رهبری آن‌ها برای تحقق همه اهداف سازمانی.

وی بیان داشت: در علم مدیریت جدید کارکردهای اساسی مدیر عبارت است از برنامه ریزی، سازماندهی، انگیزه سازی، ایجاد ارتباط و هماهنگی، ارزیابی، نظارت و کنترل. این مجموعه از وجوه مدیریت در تعامل با یکدیگر هستند.با توجه به نقشه جامع علمی کشور که در واقع نقشه راه وزیر علوم است و باید آن را قبول داشته باشد.

کمال تاکید کرد: وزیر علوم آینده باید روحیه‌ای فراجناحی داشته باشد و درگیر و بازیچه احزاب نباشد تا بتواند در جهت اتحاد هرچه بیشتر گروه‌های مختلف در دانشگاه قدم بردارد.

کمال گفت: وزیر علوم آینده باید در حوزه علم عدالت محور باشد و عدالت علمی را در سراسر کشور برقرار کند. افراد مستعدی میان مستضعفان وجود دارند که به علت عدم بهره مندی از امکانات امکان بروز استعدادهای خود را ندارند. وزیر علوم باید در این راستا برنامه ریزی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: وزیر علوم اینده باید دارای روحیه تحول طلبی و نواندیشی باشد. وزیر باید تحول گرا، نواندیش بر اساس شرایط عینی و ذهنی جامعه و واقع گرا برای ایجاد تحول و پیشرفت و اصلاح امور دربخش و وزارتخانه ذیربط باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که کشور از آن رنج می‌برد استفاده از علوم انسانی غربی است. هنوز علوم انسانی بر اساس تفکرات اسلامی و متناسب با جمهوری اسلامی به وجود نیامده است. وزیر علوم باید در این خصوص همت خاص گمارده و در این راستا قدم بردارد.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: اقتدار در عمل و کار از ویژگی‌های وزیر اینده باید باشد. به دلیل جایگاه ویژه و خاص وزیر علوم در میان جامعه دانشگاهی کشور، وزیر علوم بایستی از اقتدار بالایی برخوردار باشد تا از دخالت و ورود گروه های خارج از دانشگاه و تاثیر پذیری از آنها جلوگیری کند تا دانشگاه به مکانی برای جولان دادن احزاب متعدد بدل نشود همانطور که در دوره‌های قبل شاهد تبدیل شدن دانشگاه به میتینگ های سیاسی احزاب متفاوت بودیم.

این فعال دانشجویی افزود: وزیر علوم باید خود آزاد اندیش باشد و در پی رواج دادن کرسی‌های آزاد اندیشی به شیوه صحیح آن در دانشگاه‌ها باشند. وزارت علوم به عنوان یکی از حساس ترین وزارت خانه‌های کشور وظیفه تربیت و تعلیم نیروهای آینده کشور را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزاری دولت اینده خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم نیز مسئولیت دارند معیارهای فوق را در گزینه‌های پیشنهادی از سوی دولت با دقت بررسی و به دور از ملاحظات سیاسی گزینه مناسب را انتخاب کنند./ فارس

انتهای پیا

ارسال نظرات
آخرین اخبار