رئیس ستاد راهیان نور شمالغرب و غرب سپاه کربلا:
بخشی با اعلام اینکه در سال جاری کاروان‌های ما به سمت استان کرمانشاه عزیمت می‌کنند، گفت: 14 یادمان در طول مسیر واقع شد که بازدید از موزه‌های جنگ در دستور کار است.
کد خبر: ۸۸۹۵۳۹۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: نسل جوان ما باید بداند که ماهیت جنگ را بداند و چرا بسیاری از کشورها تلاش داشتند که کشور ما را به چالش بکشند.
 
جواد بخشی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌ راهیان نور غرب و شمالغرب و ستاد اربعین با ذکر نامی از شهید محمد بلباسی، اظهار کرد: تا دو سال پیش برای برگزاری این نشست خبری اطلاعات مربوط به راهیان نور را با شهید مدافع حرم محمد بلباسی تبادل نظر می‌کردیم.

وی با اعلام اینکه نخستین کاروران راهیان نور راهی مناطق شمال‌غرب و غرب کشور می‌شوند، تصریح کرد: بعد از زنده نگه‌داشتن دوران دفاع مقدس راهیان نور ابزاری مناسبی است که مفاهیم دفاع مقدس را به نسل حاضر و آینده منتقل کنیم.

وی با اعلام اینکه در دوران دفاع مقدس به خودباوری رسیدم، افزود: حضور بسیاری از نوجوانان و جوانان و در اختیار قرار دادن مسؤولیت به آنها در دوران دفاع مقدس به خوبی پاسخ داد و نسل حال حاضر بپذیرد که مردم ما در سخت‌ترین شرایط به خودباوری رسیدند و این روحیه در حال حاضر بین جوانان و نوجوانان باید تقویت شود.

بخشی اضافه کرد: انتظار است که در تشریح فرهنگ شهادت اقداماتی بیشتر شود و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اهداف اصلی ما در اردوهای راهیان نور است.

وی با اعلام اینکه سرزمین راهیان نور نماد است، گفت: به این دلیل که خون پاک جوانان و نوجوانان ما در این مناطق که برای سربلندی اسلام در این مسیر گام نهادند به زمین ریخته شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام بیش از 50 هزار مازندرانی در  اردوهای راهیان نور، افزود: بحث اعزام دانش‌آموزی یکی ازبرنامه‌های جدی ما است، سال گذشته 16 هزار نفر به این مناطق اعزام شدند و این روند در سال جاری هم پیگیری می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای اعزام 4 هزار دانشجو برای حضور در مناطق راهیان نور خبر داد و افزود: همچنین 22 هزار نفر از مردم عادی می‌توانند در این اردوها حضور پیدا کنند.

بخشی با اعلام اینکه هماهنگی با مدیران استانی در این زمینه انجام می‌شود، گفت: جلسه هماهنگی با فرماندهان سپاه استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ایمنی سفر یکی از برنامه‌های جدی است، افزود: تلاش شد که وسائل نقلیه مناسب برای اردوهای راهیان نور اختصاص پیدا کند و به برکت خون شهدا در چند سال گذشته مشکلی در این ارتباط نداشتیم.

وی درباره وضعیت اردوگاه‌ها و اقدامات فرهنگی، بیان کرد: حساسیت لازم در این حوزه رعایت می‌شود و همچنین در حوزه امکانات رفاهی تلاش‌های زیادی انجام می‌شود و حساسیت‌های جدی در این بخش لحاظ می‌شود.

بخشی با اعلام اینکه در سال جاری کاروان‌های ما به سمت استان کرمانشاه عزیمت می‌کنند، گفت: 14 یادمان در طول مسیر واقع شد که بازدید از موزه‌های جنگ در دستور کار است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها