خبرهای داغ:
معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تبریز:

قرآن؛ بهترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: قرآن بهترین، سریع‌ترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.
کد خبر: ۸۸۹۵۳۲۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، افزود: به طور حتم باید زیبایی‌های قرآن، نقش قرآن در آرامش روح و روان و همینطور نقش قرآن در بهتر شدن زندگی، نقش قرآن در تعالی و کمال انسان مطرح نشود، نمی‌توانیم قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.
وی بیان کرد: تا زمانی که عمل به آیات، مفاهیم و سبک قرآنی از جانب نهادهای جامعه و مبلغان محسوس نباشد، نباید انتظار قرآنی شدن جامعه را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به لزوم آموزش تعلیمات الهی به مردم ادامه داد: تعلیمات الهی باید به خوبی به مردم آموزش داده شود، بنابراین با داشتن قرآن و تعلیمات اسلامی، می‌توان با منطق و استدلال مشکلات را برطرف و جامعه را به طرف تقوا هدایت کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: متولی قرآنی که قرآن را می‌خواند ولی به قرآن عمل نمی کند، تاثیری در قرآنی شدن جامعه نخواهد داشت و شاید تاثیری منفی در جامعه بگذارد.
وی قرآن را کتاب زندگی دانست و افزود: قرآن وسیله هدایت پرهیزکاران و افرادی است که می‌خواهند در این دنیا زندگی کنند. نباید فراموش کنیم که قرآن کتاب زندگی است نه کتاب پس از زندگی و لحظات پس از مرگ، بلکه آیاتی دارد که مربوط به چگونه زندگی کردن است.
حجت‌الاسلام حمیدی عمل به قرآن از جانب مبلغان قرآنی جامعه را ضروری دانست و تاکید کرد: آنهایی که عنوان قرآنی دارند و عنصر قرآنی هستند، بیشتر از همه باید به دستورات قرآنی عمل کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها