خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:

مسئولان ارشد استان تاکنون از پروژه‌های جهادگران بازدید نکرده‌اند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین از برگزاری اردوهای جهادی در تابستان ۹۶ با اعزام ۱۸۰۰ دانشجوی جهادگر قزوینی در قالب ۳۰ گروه به منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان قزوین خبرداد.
کد خبر: ۸۸۹۵۳۱۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین از برگزاری اردوهای جهادی در تابستان ۹۶ با اعزام ۱۸۰۰ دانشجوی جهادگر قزوینی در قالب ۳۰ گروه به منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان قزوین خبرداد.

برزگر ضمن بیان اینکه این اردوها ۱۰ تا ۱۲ روزه خواهد بود افزود: ۳ گروه در حوزه پزشکی و دندانپزشکی، ۱۲ گروه در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی، ۲ گروه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ۱۵ گروه در حوزه‌های مختلف عمرانی و ساخت و ساز به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان خدمات رایگان توسط جهادگران به مناطق محروم ارائه شده، گفت: در ایام نوروز امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در قالب خدمات مختلف به روستاییان ارائه شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین فعالیت دانشجویان جهادگر استان را در تابستان سال جاری مناطق طارم، آوج، آب گرم، ضیاءآباد و الموت شرقی-غربی عنوان کرد.

برزگر بیان کرد: سال گذشته طی تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توانستیم افراد محروم مناطق هدف را که با هماهنگی این کمیته انتخاب شده بود را شناسایی و به مرمت و بازسازی منازل در حال تخریب بپردازیم.

وی اضافه کرد:ساخت سرویس بهداشتی، غسال خانه، خانه عالم و آبرسانی به روستاها از دیگر خدماتی بود که توسط جهادگران انجام شد.

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه در این دوره‌ها دانشجویان غیر بسیجی هم فعالیت دارند بیان کرد: دوره‌های بسیج سازندگی محدود به حوزه‌های عمرانی نیست بلکه افراد جهت کار در تمام حوزه‌های تعریف شده حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی به روستاها معمولا به صورت متمرکز و جداگانه است اما برای بهره مندی از خدمات پزشکی ممکن است افراد به یک روستای مرکزی مراجعه کنند.

برزگر با اشاره به زمان‌بر بودن برخی پروژه‌ها اذعان داشت: برنامه‌ریزی شده تا پایان شهرویور ماه جهادگران در قالب ۵ گروه به مدت ۱۰ روز در مناطق محروم حضور یابند تا بتوانند طرح‌های نیمه کاره را به اتمام رسانند.

این مسئول ضمن قدردانی از خدمات مناسب دانشگاه‌ علوم پزشکی و اداره آبفای استان تبیین کرد: هدف از اعزام جهادگران به مناطق محروم برقراری عدالت اجتماعی است.

برزگر از دانشجویان جهادگر به‌عنوان سفیران کار و تلاش یاد و تصریح کرد: این دانشجویان شیرینی خدمت را به مردم منتقل می کنند تا رضایت ساکنان مناطق محروم وروستایی فراهم شود.

وی مهمترین دستاورد این اردوها را اثرگذاری تربیتی بر جهادگران دانست و اظهار کرد: شرکت در اردوهای جهادی موجب تربیت مدیرانی جوان با روحیه جهادی و انقلابی برای خدمات رسانی به جامعه آینده خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین بیان کرد: به درخواست دانشجویان طی تفاهم نامه‌ای با سازمان عتبات استان، ۳ گروه ۴۰ نفره برای خدمات رسانی به شهر مصیب در عراق اعزام شدند.

برزگر با ابراز نارضایتی ازعدم حمایت مسئولان ارشد استان خاطرنشان کرد: حضور مسئولان در اردوهای جهادی یک مسئله‌ی اعتقادی است. اگر مسئولان روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و به نیروی جوان داخل کشور اعتماد داشته باشند قطعا از پروژه‌های اردوهای جهادی حمایت و بازدید می‌کنند. متاسفانه نگاه برخی مسئولین چاره کارها را در خارج از مرزها جستجو می‌کنند و اعتقادی بر توان داخلی ندارند.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها