رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبر داد

دستگيري عامل انتشار اكاذيب به یکی از سازمان‌های‌دولتی در استان بوشهر

بوشهرـ رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در فضاي مجازي اقدام به نشر اکاذيب و افترا نسبت به یکی از سازمان‌های‌دولتی استان بوشهر کرده بود.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۹۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مهدی قاسمی اظهار داشت: درپی شکایت یکی از سازمان‌های دولتی استان بوشهر مبنی بر این که شخص یا اشخاصی از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه این سازمان نموده ، به نحوی که باعث خدشه‌دار شدن وجهه و شأن سازمان و کارکنان آن گردیده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های فنی و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان این پلیس، عامل انتشار مطالب کذب در شهر بوشهر شناسایی، ضمن هماهنگی با مقام قضایی، متهم دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.

 رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های انجام شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم گردید  ولی در مواجهه با مستندات گردآوری شده به انتشار مطالب کذب اعتراف و انگیزه خود را زیر سوال‌بردن عملکرد سازمان مورد نظر دانست.

قاسمی افزود: متهم به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: برابر مواد 16 و 17 و 18 قانون جرائم رایانه‌ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرایم نقدی در نظر گرفته می‌شود به همین جهت با افرادی که به نوعی بخواهند امنیت روانی مردم را با چالش روبرو کنند، برخورد قانونی می‌شود.


ارسال نظرات