تاکید معاون اقتصادی بر تسریع در تدوین سند گیاهان داروئی/

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر تسریع در تدوین سند گیاهان داروئی/ راهکار توسعه تولید و صادرات آن و برنامه ریزی برای فرآوری گیاهان داروئی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۶۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
مجید محنائی در نشست ستاد گیاهان دارویی استان، افزود: همه دستگاه‌های اجرائی استانی برای عملی شدن سند گیاهان دارویی تلاش کنند، ضمن اینکه، مسئولین باید بدانند که کهگیلویه وبویراحمد به عنوان استان پایلوت در زمینه گیاهان دارویی انتخاب می‌ شود.
وی با بیان اینکه، باید همه مراحل سند مطالعه شده و علمی پیش رود و نباید تدوین سند گیاهان دارویی سلیقه ای و عجله ای باشد، عنوان کرد: مدیران، شرکت‌ها، بخش خصوصی و تعاونی‌ ها باید در عملی شدن این سند همکاری کنند و باید برنامه ریزی لازم برای اجرای این سند را همزمان فراهم کنند.
محنائی با بیان اینکه، این استان تمام شرایط را برای توسعه گیاهان داروئی دارد، تصریح کرد: در افق 10 ساله سند گیاهان مشخص شده که 5 درصد ارزش داروهای کشور از این استان تامین شود و اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شود.
معاون اقتصادی استانداری با تاکید براینکه، کمیته کاری برای عملیاتی کردن سند تشکیل و زنجیره تولید تعریف شود، گفت: فرآوری و صادرات محصولات گیاهی مورد توجه دستگاه‌های متولی باشد.
محنائی با اشاره به اینکه، توجه به این ظرفیت در استان موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد، افزود: کشت گیاه به لیمو تجربه بدی برای استان بود و در زمینه تولید گیاهان دارویی به گونه ‌ای عمل شود که مانند به لیمو دچار ضرر و زیان نشویم.
ارسال نظرات