دو دستگاه سل کانتر با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال در مراکز بهداشتی شهرستان بویراحمد نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۶۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین رفاه حال اهالی روستاهای سپیدار و دشت روم، دو دستگاه آزمایشگاهی " سل کانتر" به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خریداری و راه اندازی شد.
دکتر محسن مرادی افزود: در حال حاضر اهالی این دو روستا برای بسیاری از آزمایش‌های درمانی دیگر مجبور به مراجعه به شهر نیستند، زیرا با تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی این دو روستا به این دستگاه بسیاری از آزمایش‌ها در همان مراکز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای خرید این دو دستگاه از اعتبارات پزشک خانواده روستایی تامین شد، ادامه داد: با نصب و راه اندازی دستگاه سل کانتر، کمک شایانی به مراقبت زنان باردار خواهد شد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه سل کانتر یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است گفت: با این دستگاه می‌توان تعداد گلبول‌های قرمز (RBC)، گلبول‌های سفید (WBC) و پلاکت‌ها را اندازه گیری کرد.
دکتر مرادی افزود: با تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی روستایی به این دستگاه، می‌توان با توجه به بعد مسافت از مراجعه زنان باردار برای انجام آزمایش به مراکز شهری جلوگیری و در ارتقاء مراقبت دوران بارداری گامی بلند برداشت.
ارسال نظرات