خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۱ در ١١٣ باب از کانون های مساجد استان و با حضور ٣٢٩٩ نفر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۰۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور، با تشریح نحوه اجرای این طرح قرآنی ابراز داشت: این طرح قرآنی با همت شبکه قرآن و با همکاری نهادهای قرآنی کشور، ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور از ۱۰ سال پیش تاکنون در فضای رسانه ملی و سطح مساجد و در جهت غنی ‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ ها اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین طرح ملی با نام ۱۴۴۱ آغاز و دهمین دوره آن نیز در سال ٩٦ با نام ١٤٥١ انجام گرفته، تصریح کرد: طرح بشارت ۱۴۵۱ در سال جاری با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان پیش از فصل تابستان پایان یافت با محوریت دو سوره در ماه مبارک رمضان و ایام تابستان از ۶ خردادماه تا اوایل شهریورماه جاری در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سوره‌ محوری ماه مبارک رمضان، سوره‌ «ملک» بود عنوان کرد: این سوره به جهت تعداد آیه ها با تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب شده بود، سوره محوری فصل تابستان نیز که پس از عید فطر اجرا ‌شد، سوره مبارکه «واقعه» است؛ این سوره ٩٦ آیه ‌ای مطابق با سال ۱۳۹۶ و با محوریت «سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» انتخاب شده است.

وی همچنین گفت: از تفاوت های برگزاری این دوره می توان به اجرای جشنواره های مختلف همچون بخش ترتیل، بخش هنرهای قرآنی در رشته‌ هایی چون عکاسی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و شعر قرآنی و بخش شبکه ‌های اجتماعی و فضای مجازی شامل تولیدات قرآنی در وبلاگ‌ ها، کانال‌ های تلگرامی، شبکه‌ های مجازی، اینستاگرام، آپارات و سایر بسترهای مجازی اشاره کرد که شرکت کنندگان در این بخش ها می توانند با هم به رقابت پردازند.

محمدپور با اشاره به اینکه این طرح جزو طرح های شاخص اوات فراغت است، اعلام داشت: براساس سهمیه کشوری این طرح ، مقرر بود کلاس های حضوری طرح بشارت ١٤٥١ به عداد ١١٤ کلاس برگزار شود که نظر به اطلاع رسانی منسجم و هماهنگی های انجام شه تعداد این کلاسها به ١٣٥ کلاس در ١١٣ باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان افزایش یافته است.

محمدپور با اشاره به تعداد کلاس های تشکیل شده، گفت: تعداد ١٣٥ کلاس تشکیل شده که از این تعداد ٥٧ کلاس به استعداد هزار و ٤٤٤ نفر ویژه خواهران و ٧٨ کلاس به تعداد ١٦١٥ نفر ویژه برادران است.

وی افزود: از این میان ٥٢ باب کانون روستایی و ٦١ باب کانون شهری هستند که در کل تعداد سه هزار و ٢٩٩ نفر در این طرح شرکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهر تبریز بیشترین مشارکت را در اجرای این طرح قرآنی دارد، اظهار داشت: طرح قرآنی ١٤٥١ در ٣٢ باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر تبریز در حال اجراست و شهر مرند نیز با ٢٩ باب کانون فرهنگی و هنری در رده بعدی قرار داد.

 این طرح در سال گذشته با شرکت هزار و ۵۲۹ نفر و با تشکیل ۱۰۴ کلاس(۴۴ کلاس ویژه خواهران و ۶۰ کلاس ویژه برادران) و ۴۷۴ نفر از کانون های روستایی و ۷۳۹ نفر از کانون های شهری برگزار شد.

 طرح ملی قرآنی «بشارت ١٤٥١» همراه با پویش ملی حفظ سوره واقعه، به همت شبکه قرآن سیما و با همکاری حوزه های علمیه، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و برخی از دستگاه های فرهنگی در سطح کشور در حال اجراست.

ارسال نظرات