معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم شود و خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده ولی جایگاه و منزلت این کلام نورانی هنوز هم بر ما ناشناخته است.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۸۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان زنجان که ششم مردادماه در حسیسنه اعظم زنجان برگزارشد بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کردند.

حجت الاسلام فخر الدین خدابنده افزود: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان زنجان در رشته حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی کل قرآن کریم رشته‌های بخش حفظ کل قرآن کریم و مسابقات در رشته حفظ در دو بخش خواهر و برادر برگزارشد.

وی اظهار داشت: در این مسابقات بیش از ۳۰۰ نفر خانم و آقا شرکت کردند و از هر رشته سه نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اعلام به مرحله استانی اعزام می شوند و نتابج طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: رشته قرائت تحقیق تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران و رشته قرائت ترتیل تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران برگزار می شود.

خدابنده لو تاکید کرد: مسابقات در رشته‌های معارفی از جمله رشته حفظ حکمت نهج‌البلاغه در بخش‌های شهرستانی، استانی و کشوری که شامل حفظ و معارف ۸۰ حکمت از نهج‌البلاغه در بخش شهرستانی و حفظ و معارف ۱۱۰ حکمت از نهج‌البلاغه منابع این رشته بود.

وی به رشته‌های جشنواره‌ای مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رشته‌ دعاخوانی، اذان، مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، هم سرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی است و رشته دعاخوانی برای هر دو بخش خواهران و برادران و رشته اذان تا مرحله کشوری برای برادران و رشته‌های مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی نیز با ارسال اثر به سازمان اوقاف برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود و افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال بوده ولی دانش‌آموز نیستند، نیز می‌توانند در مسابقات بزرگسالان و دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال نیز در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کردند.

خدابنده لو برلزوم استعدادیابی در زمینه فعالیت های قرآنی تاکید کردو افزود: اداره کل اوقاف و امورد خیریه بر تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم را دارد و در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم شود و خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده ولی جایگاه و منزلت این کلام نورانی هنوز هم بر ما ناشناخته است.

ارسال نظرات