وجود آثار تاریخی و فرهنگی همچون بازار زنجان جزو سرمایه های اصلی استان و کشور محسوب می شود که مشارکت بازاریان برای دوام و پایداری این آثار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حمایت و همکاری دستگاه های ذی ربط نیز ضروری است.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۷۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در حاشیه بازدید از بازار تاریخی زنجان و نشست با اصناف و بازاریان زنجان در مسجد نجفی میرزایی گفت: وجود آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی در بازار به همه آحاد جامعه تعلق دارد.

اسداله درویش امیری افزود: بافت قدیمی بازار زنجان تغییر ناپذیر است و باید همواره به عنوان بافت تاریخی و فرهنگی حفظ شود.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و نهاد های ذی ربط باید در راستای مرمت و بازسازی بازار زنجان مشارکت نموده و نسبت به حفظ این آثار ارزشمند اقدامات اساسی انجام دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در مرمت و بازسازی بازار زنجان، باید حفظ آثار تاریخی، معماری و بافت قدیمی با رعایت ضوابط و قوانین مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: وجود آثار تاریخی و فرهنگی همچون بازار زنجان جزو سرمایه های اصلی استان و کشور محسوب می شود که مشارکت بازاریان برای دوام و پایداری این آثار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حمایت و همکاری دستگاه های ذی ربط نیز ضروری است.

اسداله درویش امیری افزود: باید مشارکت همه جانبه بازاریان و صاحبان اصناف با سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و فرمانداری برای مرمت، بازسازی و حفظ بافت بازار زنجان وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: بازار سرپوشیده زنجان و وجود راسته ها، کاروانسراهای متعدد و مساجد این بازار، یکی از آثار قدیمی و تاریخی با معماری زیبا به شمار می آید، که ضروری است برای حفظ آن برای نسل های آینده، تلاش و اهتمام جدی صورت پذیرد.

استاندار زنجان خاطر نشات ساخت: بازاریان و مسئولین باید در مرمت و بازسازی بازار و مساجد به مسائل ایمنی توجه داشته باشند و ضوابط و مقرارت سازمان نظام مهندسی و میراث فرهنگی را رعایت کنند تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشوند.

ارسال نظرات