«غلام رضازاده» چگونه دعای کمیل خوان ایرانی مدینه شد؟

در سال دومی که آیت‌الله ری‌شهری در سازمان حج، نماینده ولیّ فقیه بود، به دنبال کسی بود که بتواند در مدینه دعای کمیل را به زبان عربی بخواند و ایرانی هم باشد
کد خبر: ۸۸۹۵۰۶۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
«محمدرضا غلام‌رضازاده»، مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) و دعای کمیل خوان ایرانی مدینه منوّره به بیان خاطراتی از دوران تشرف به مدینه و قرائت دعای کمیل، سختی‌هایی که دولت عربستان ایجاد می‌کرد، استقبال بی‌نظیر مردم از برپایی مراسم دعای کمیل و … پرداخت.
وی در بخشی از گفت‌وگو درباره چگونگی گرایش خویش به قرائت دعای کمیل، به خاطره‌ای از حضور در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بنده و برخی دوستان هم‌محلی و هم‌مسجدی در آن دوران‌ها تصمیم گرفتیم برای جنگ به جبهه‌ها اعزام شویم. «حسین صبحدل»، مسئول نواهای مذهبی و معارفی رادیو در آن سال‌ها به همراه «محمد‌رضا صلح‌جو»، استاد قرآن بنده راهی جبهه شدند، این دو بزرگوار به گُردانی آمده بودند که اتفاقاً دوستان ما در آن حضور داشتند. آنها از دوستان ما سوال کردندکه چه کسی می‌تواند دعای کمیل را به زبان عربی بخواند که همگی بنده را معرفی کردند، این در حالی بود که بنده مجروح شده بودم و به تهران بازگشته بودم.

«محمدرضا غلام‌رضازاده» در گفت‌وگو با تسنیم وی افزود: از آنجایی که آقای صلح‌جو بنده را می‌شناخت، بنده را پیدا کرد و گفت می‌خواهیم دعای کمیل را با صدای شما(بنده) برای رادیوی برون‌مرزی ضبط کنیم، هر موقع بهبود پیدا کردی، بیا تا این کار را انجام دهیم.
غلامرضازده یادآور شد: وقتی کمی بهبود پیدا کردم برای انجام این کار اقدام کردم. به ساختمان رادیو رفتم و به قرائت دعای کمیل پرداختم و بلافاصله نیز این برنامه از رادیو پخش شد.

این مداح اهل بیت(ع) درباره قرائت دعای کمیل در مدینه منوره نیز یادآور شد: در سال دومی که آیت‌الله ری‌شهری در سازمان حج، نماینده ولیّ فقیه بود، به دنبال کسی بود که بتواند در مدینه دعای کمیل را به زبان عربی بخواند و ایرانی هم باشد. بعدها یکی از نزدیکان آیت‌‌الله ری‌شهری در مشهد مقدس صدای دعای کمیل یا مناجات شعبانیه بنده را می‌شنود و از طریق افراد مختلف درصدد پیدا کردن بنده بر می‌آید.
وی افزود: به هر طریقی بود بنده رو پیدا و به بعثه مقام معظم رهبری دعوت کردند. من را به استودیویی بردند و گفتند دعای کمیل را بخوان تا مطمئن شویم شما همان فرد موردنظر ما هستید، ما قرائت دعا را آغاز کردیم و بعد از اتمام کار، متوجه شدم که همه اطرافیان در حال گریه کردن هستند. بعد از این به ما اطلاع دادند که برای حضور در حج و قرائت دعای کمیل در مدینه پذیرفته شدم و سال 71 اولین سالی بود که بنده به حج اعزام شدم.
ارسال نظرات