خبرهای داغ:
سعید حمیدی معتقد به چالش عمیق در بحث برجام و تحریم هاست که شامل دوطیف که یکی آمریکا را دشمن می داند و دیگری دشمنی غرب را قبول نمی کنند و خوشبین هستند.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۳۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

سعید حمیدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگوی اختصاصی با خبر نگار خبرگزاریی بسیج قزوین در خصوص تحریم های تازه ی سنای آمریکا و نقض برجام ابراز کرد: در این مورد حقیقتا با چالش عمیقی روبه رو هستیم که در آن دوطیف وجود دارند که یکی کسانی هستند که آمریکا را دشمن دانسته و دیگری غرب را به دشمنی نمی شناسند که اینگونه افراد غالبا مجریان حکومتی هستند که در راس کار قرار دارند.

وی در ادامه تبیین کرد: طیف دوم که دشمنی غرب را قبول ندارند، و با توجه به گفته رهبر معظم انقلاب دشمن شناس نیستند و به صورت افراطی خوشبین اند؛ اگر روزی با مشکلی مواجه شوند باز هم مذاکره با آمریکا را حاصل نتیجه می دانند که قطعا آن روز بازنده واقعی ما هستیم.

حمیدی دیپلماسی ایران در ادامه این راه را اینگونه تصریح کرد: با روند خوشبینانه ای که دولت درباره جلسات در پیش گرفته است نتیجه مفیدی به همراه نخواهد داشت چرا که می دانیم دشمن صداقت ندارد و این بی صداقتی ثابت شده است. دشمن همچنان کلک می زند پس ما نیز می بایست هشدار ها را جدی تر بگیریم.

کارشناس مسائل سیاسی بازتاب های بین المللی این موضوع را اینطور اظهار کرد: اگر آمریکا با صداقت پیش برود باعث جلوگیری در روند صلح جهانی شده که طبق تحلیل های سیاسی دو دستگی ایجاد می شود و این به نفع ایران خواهد بود چرا که در پیکره دشمن شکاف به وجود می آید و این اتفاق تنها دستاورد برای ایران در این مذاکرات است.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها