قرآن چشمه نورانیت دلهای انسان است

حیدری با بیان اینکه قرائت قرآن یک چشمه از چشمه‌های نورانیت را در دل‌های انسان روشن می‌کند، اضافه کرد: تدبر در قرآن کریم بسیار لازم است و امروز بیش از هر چیز دیگری در زندگی خود به تدبر در کلام الهی نیازمند هستیم.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۴۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در مجتمع فرهنگی برق شمال مرکز استان، اظهار کرد: قرآن کریم نیاز اساسی جامعه امروز و به‌خصوص نسل جوان است که باید بیشتر در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه حضرت‌آقا فرمودند هنوز از قرآن کریم خیلی دور هستیم، افزود: برخی از محافل قرآنی کم‌رنگ است و این اصلاً برای جامعه اسلامی مطلوب نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه به‌خاطر فاصله گرفتن از قرآن کریم است و اگر می‌خواهیم بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه برطرف شود باید قرآن را در زندگی خود اجرایی کنیم، تصریح کرد: تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم مقدمه است تا در کلام الهی تدبر کنیم.

حیدری با بیان اینکه قرائت قرآن یک چشمه از چشمه‌های نورانیت را در دل‌های انسان روشن می‌کند، اضافه کرد: تدبر در قرآن کریم بسیار لازم است و امروز بیش از هر چیز دیگری در زندگی خود به تدبر در کلام الهی نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه دوری از قرآن بی‌بصیرتی می‌آورد و حتی جامعه اسلامی را به چالش می‌کشد، خاطرنشان کرد: بی‌بندوباری در جامعه نشانه دوری از قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اگر طلاق‌ها زیاد شده و اگر مشکلات اجتماعی و اعتیاد زیاد شده به‌خاطر دوری از قرآن کریم است، افزود: جنایت‌های آل‌سعود و گروه‌های تکفیری در منطقه قابل مشاهده و همه اینها به‌خاطر دوری از قرآن کریم است.

حیدری با بیان اینکه جا دارد در مجالس قرآنی یادی از شهدای مدافع حرم کنیم که برای امنیت کشور و اسلام زحمت کشیدند و جان خود را نثار و ایثار کردند، ادامه داد: شهید بلباسی از افتخارات نظام و اسلام است و دشمن بداند ما بلباسی‌های بسیاری در کشور داریم.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم رفتند شهید شدند تا از اسلام، قرآن، رهبری و ملت ایران اسلامی دفاع کنند، بیان کرد: 20 مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف در مازندران برگزار شده است و نفرات برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 6 داور خواهر بخش خواهران این مسابقات را داوری می‌کنند، گفت: حدود 400 متسابق برادر و خواهر در این دوره از مسابقات حضور دارند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها