رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، دما هوا در کردستان به طور نسبی حدود یک تا دو درجه کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۹۴۸۷۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  دمای هوا حدود یک‌ ماهی است که ثابت مانده و به نظر نمی‌رسد که قرار باشد به این زودی دست از سر کُردستان بردارد اما هواشناسی اعلام کرده که از فردا (سه شنبه) هوای استان یکی دو درجه ای کاهش پیدا می‌کند.

 

شدت گرما به حدی است که مردم، ماندن در منزل یا محل کار را ترجیح داده و تا حد امکان از حضور در خیابانها پرهیز می کنند.


خیابانهای مرکزی شهر در ساعات اوج گرما (14 تا 17) تقریبا خالی از جمعیت است و تنها کارمندان و کارگرانی که از محل کار خارج شده و در حال عزیمت به خانه هستند را می توان مشاهده کرد.


 وی بیان داشت: وضعیت افزایش دمای هوا در استان کردستان و سایر مناطق کشور امری طبیعی است که همواره در این مدت زمان از سال شاهد بوده ایم ولی نکته نگران کننده دوام این وضعیت و افزایش مدت زمان آن است

 

وی گفت: در روز یکشنبه در استان کردستان، مریوان با 16 درجه خنک‌ترین نقطه و سنندج با 41 درجه گرم‌ترین شهر استان بوده است.

 

چاره خواه تصریح کرد: امروز هم همچنان تداوم افزایش دما و گرم بودن هوا در منطقه ادامه دارد.

 

وی  با اشاره به اینکه هوا از فردا اندکی خنک می شود، گفت:اگرچه اعلام شده است از امروز دمای هوا کاهش می یابد اما قرار نیست معجزه ای رخ داده و هوا بهاری شود. براساس پیش بینی ها دما تنها یک تا دو درجه خنک تر می شود. در حال حاضر در گرمترین روزهای سال هستیم

  رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه 25 روز ازتیرماه هوا گرم بوده است یادآور شد: با توجه به افزایش سرعت باد و پوشش ابر، هوا به حالت شرجی است و به صورت گرما خود را خصوصا در شب ها بیشتر نشان خواهد داد و تا روز جمعه هوا خنک تر می شو دو به حدود 38 تا 39 درجه می رسد اما از شنبه هفته آینده دمای هوا افرایش پیدا می کند.

 به گفته ی چاره خواه، هوای استان کُردستان نسبت به متوسط سال ، گرم تر بوده و به طوری که هوا به حدود 41 درجه و نیم رسیده است .

 
انتهای پیام/ 7727
ارسال نظرات