مصطفی برزگر
سرهنگ شاکرمی در جمع دانش پژوهان طرح ولایتی ایلام؛
جانشین فرمانده سپاه استان ایلام گفت: ناهماهنگی بین رده های آتش به اختیار وجود دارد و تهدیداتی که در مسیر نیروهای انقلابی هست نگاه غیر وحدت گرایانه و افراطی گری است.
کد خبر: ۸۸۹۴۷۲۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ جمال شاکرمی، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در جمع دانش پژوهان طرح ولایتی با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: طرح ولایت دوره اعتکاف و خودسازی در جهت تربیت نیروهای انقلابی آینده نظام است که خود را به سلاح علم و ایمان محیا کرده و آگاهانه در جنگ نرم دشمن انجام وظیفه می کنند.

سرهنگ شاکرمی با اشاره به فرارسیده عملیات راهبردی والفجر3 که در شهر مهران به وقوع پیوست گفت: این اولین عملیات در استان ایلام بود که با حضور فرماندهان ارشدی چون؛ سردار شهید همت، کاظمی و ...انجام شد منجر به آزاد سازی ارتفاعات کله قندی مشرف به مهران شد و تعداد زیادی از رزمندگان ایلامی و دیگر استان ها به فیض شهادت نائل آمدند.

وی در بخش اول سخنانش به بررسی سیره تربیتی حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و گفت: فاطمه معصومه(س) عالمه است و پرورش یافته سیره تربیتی پدرش امام موسی کاظم و امام رضا(ع)بود.

شاکرمی تاکید کرد: سیره تربیتی فاطمه معصومه(س) آنقدر عظمت دارد که در مقایسه با حوزه علمیه در نجف و ... بستر ساز ظهور حضرت مهدی(عج) شده است و سربازان حکومت مهدوی را پرورش می دهد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت های طراز اول انقلاب پرورش یافته این مکتب اند گفت: حادثه انقلاب تحت تاثیر تحت تاثیر سیره فاطمه معصومه(س) است که اگر بتوان از کودکی فرزندان مان را با این شیوه پرورش دهیم برای مقابله با جنگ نرم دشمن سربازان خوبی را تربیت می کنیم.

وی افزود: حضرت امام(ره) تحت تاثیر سیره فاطمه معصومه(س) شهید باقری را پرورش داد که در سال 61بزرگترین طراح اطلاعات عملیات جنگ شد. شهید همدانی که امروز در سوریه میدان داری می کند و خود فرماندهی سپاه سوریه راداراست و به تربیت نیروهای غیر ایرانی می پردازد پرورش یافته این مکتب است.

جانشین فرماندهی سپاه استان ایلام در بخش اصلی سخنانش به تبیین مفهوم آتش به اختیار رهبری پرداخت و اظهار داشت: این واژه در نگاه اول موضوع نظامی را به ذهن متبادر می کند در صورتیکه تفاوت آتش به اختیار در حوزه فرهنگی با حوزه نظامی متفاوت است.

وی افزود: در جایی که شرایط ویژه و استثنایی حاکم باشد فرمانده حکم آتش به اختیار را صادر می کند.

سرهنگ شاکرمی با اشاره به اینکه شهید جهان آرا و احمد متوسلیان در زمان حساس جنگ تحمیلی با تشخیص امام(ره) آتش به اختیار عمل می کردند و اوضاع را اداره می کردند.چون در آن زمان سلسله مراتب فرماندهی اعتقاد به مقاومت نداشت و با جریان انقلابی همراه نبود. متوسلیان در کردستان نیز به همینگونه عمل کرد و فرماندهی بنی صدر ملعون را قبول نداشت.

وی افزود: حرکت های انقلابی و مردمی با همت حاج احمد متوسلیان شکل گرفت ولی جریان غربگرای زمان کردها را در مقابل جریان انقلابی قرار می داد و دو دستگی و تفرقه افکنی به راه می انداخت اما با نگاه نافذ و با سکوت حرکت های آتش به اختیار حاج احمد متوسلیان و دیگر افراد جریان انقلابی را تایید می کرد.

این فرمانده نظامی عنوان کرد: یک جاهایی ارتباط با سطوح میانی قطع می شود یا سطوح میانی به هر دلیل توانایی مدیریت اوضاع را ندارد و یا در مواقعی جریانی فاسد و لیبرالی در راس است که نمی گذارد حرکت های انقلابی پیش رود در این موارد حکم آتش به اختیار از سوی رهبر صادر می گردد.

شاکرمی با بیان اینکه بستر تهاجم فرهنگی دشمن گسترده و به روز است گفت: رهبری بارها در سخنرانی های خود به اهمیت و حساسیت فضاهای مجازی پرداختند و فرمودند" تهاجم فرهنگی در فضاهای مجازی بساط فعالیت انقلابی را بر هم می زند باید هر لحظه در میدان جنگ نرم آماده باشیم و عقبه های دشمن را رصد کنیم.

وی در جریان تشکیل گروهک های تروریستی داعش در عراق 9 شبکه مجازی رسما از این گروه فاسد دفاع کردند. در جریان انتخابات اخیر نیز 200 هزار شبکه تلگرامی فضای انتخاباتی را در دست گرفت که فرهنگ لیبرالی را پذیرفته بودند و حلال و حرام اسلام را قبول نداشتندو به دنبال کانالیزه کردن مردم بودند.

این فرمانده نظامی در استان گفت: رهبری مفهوم آتش به اختیار را به معنای ورود به حوزه های اجتماعی و کار فرهنگی خود جوش و تمیز عنوان فرمودند و در همین راستا آسیب های اجتمکاعی را به 4 دسته تقسیم نمودند که شامل؛ حاشینه نشینی در کنار شهرها که در کل کشور بالای 11 میلیون نفر از جمعیت حاشیه نشین هستند که امکانات فرهنگی و رفاه اجتماعی مطلوبی ندارند، بالا رفتن آمار طلاق و سن ازدواج در جوانان، خشونت و بزه کاری اجتماعیاست.

شاکرمی با بیان اینکه این 4 مقوله از آسیب های اجتماعی بخش عظیمی از مشکلات جامعه را در بردارد گفت: در همین شرایط رهبری حکم آتش به اختیار اجتماعی را نیز مطرح نمودند

وی با تاکید بر اینکه تشکیل گروه های جهادی و خدمت رسانی به محرومین در مناطق دور از دسترس یک حرکت خود جوش و انقلابی است، گفت: اعزام دانشجویان در فصول گرم تابستان به مناطق روستایی به صورت یک حرکت خودجوش و تمیز در کشور در جریان است.

جانشین فرمانده سپاه استان گفت: در سال 95 بخاطر افتضاحات اخلاقی و تشویق به بی بندو باری نوزده هزار کانال تلگرامی ببسته شد و در حال حاضر نیز هفته ای 2تا 3 هزار کانال بسته می شود.

سرهنگ شاکرمی تاکید کرد: دانشجویان به عنوان افسران جبهه جنگ نرم فرهنگی می توانند مباحث اعتقادی و ارزشی را از طریق این کانال ها به نسل جوان منتقل کنند

وی با بیان اینکه کار حکم آتش به اختیار تلخی و شیرینی هایی را به همراه دارد گفت: یکی از شیرینی های آن پختگی، شایستگی و نخبگی نیروهای انقلابی در این عرصه است و هر گاه انسان به نخبگی برسد احساس می کند همه جا خاک کشورش است و با حرکت انقلابی مانع نفوذ دشمن می شود.

وی افزود: اگر آن روز که داعش به 45 کیلومتری شهر دیاله عرق رسید حرکت های خودجوش فرهنگی صورت نمی گرفت بخش هایی از استان ایلام و کرمانشاه و کردستان زیر ساخت داعشی ها در کشور می شد. همانگونه که در گذشته گروه پژاک جوانان ما را غافل کرد.

شاکرمی تاکید کرد: یک حرکت پخته و منسجم فرهنگی در جامعه اثرش کمتر از موشک های نقطه زن سپاه در کرمانشاه و کردستان نیست

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان سطوح میانی جنگ مقهور دشمن هستند و نگاهشان به غرب است .

شاکرمی عنوان کرد: ما معتقدیم امروز دولت ما به لحاظ فرهنگی دچار چالش است و جاهایی دچار آلودگی است و غرب نیز در تلاش برای گمارنشان در مسند قدرت است بنابراین چاره کار پیچید نسخه جهادی و فرهنگی و اتحاد و هم دلی است.

وی کار خود جوش زکزاکی را یک حرکت انقلابی دانست و گفت: زکزاکی که پرورش یافته مکتب امام(ره) است شیعیان زیادی را در نیجریه رهبری می کند.

این فرمانده نظامی برای مفهوم آتش به اختیار دو معنی تعریف کرد و گفت: آگاهی محوری و تکلیف محوری از ویژگی های عمل انقلابی است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید آگاهانه به دنبال هدف بود، گفت: تفاوت جبهه فرهنگی با جبهه نظامی در این است که در جبهه نظامی کار دستوری است اما در حوزه فرهنگی آتش به اختیار است.

سرهنگ شاکرمی گفت: گاهی در بعد تکلیف محوری باید سکوت کرد و گاهی اقدام انقلابی نمود و این نیازمند تشکیل کارگروه های فکری و اندیشه است چرا که آمریکا ده ها اتاق فکر در حوزه جنگ نرم علیه نظام تشکیل داده است.پس ما نیز باید در این حوزه بروز باشیم.

وی گفت: رهبری فرمودند: باید در فضای کشور مهندسی فرهنگی را به کار بست همان گونه که برای ساختمان سازی دارای سخت افزار و نرم افزارهایی است باید در کار فرهنگی با هدف و تکلیف محوری پیش رفت.

سرهنگ شاکرمی در ادامه تاکید کرد: ناهماهنگی بین رده های آتش به اختیار وجود دارد و تهدیداتی که در مسیر نیروهای انقلابی هست نگاه غیر وحدت گرایانه و افراطی گری است.به همین خاطر تشکل های انقلابی در حرکت های خودجوش خود به جمع بندی نمی رسند.

ارسال نظرات