استاد دانشگاه گفت: پدر و مادر باید در زندگی مدیریت داشته باشند و فضای مجازی را برای فرزندان خود مصون‌سازی کنند.
کد خبر: ۸۸۹۴۷۱۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  همایش آسیب‌های اجتماعی با موضوع فضای مجازی و اثرات آن بر زندگی یکشنبه شب با حضور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کوهبنان، جمعی از فرماندهان و بسیجیان در محل حسینیه محبان ولایت حوزه بسیج شهریکوهبنان برگزار شد.

عباس کریم‌زاده استاد دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه فضای مجازی به‌عنوان دومین عامل اعتیادآور است که تمام اقشار را به خود گرفتار کرده است، ابراز داشت: خداوند شخصیت انسان را طوری آفریده که نیاز به ارتباط دارد و دم ارتباط موجب بیماری‌های روحی و روانی می‌شود.

وی تاکید کرد: در جهان باید ارتباط داشتیم که نخستین ارتباط با خداست که موجب آرامش قلوب انسان می‌شود اما
 ارتباط با خدا فقط در حد نماز، دعا و قرآن خواندن نیست و بعضا احساس می‌کنیم که این ارتباط یک طرفه هست لذا باید در ارتباط با خدا، راه انداختن کار مردم را در اولویت قرار دهیم و بدهی‌های خود را به خدا پرداخت کنیم که بدهی به بندگان از جمله آنهاست.

استاد دانشگاه تصریح کرد: باید همواره در زندگی از خداوند طلب خیر کنیم چون طبیعت انسان‌ها حقیقت‌جویی است لذا انسان باید با دیگران ارتباط برقرار کند اما این ارتباط باید صحیح باشد تا شیطان نقش‌آفرین نشود و گام به گام انسان را به سمت گناه نکشاند و افکار منفی را در ذهن پرورش ندهد.

کریم‌زاده گفت: انسان‌ها نیاز به رابطه دارند اما امروزه کم‌کم ارتباط‌ها الکترونیکی شده که در نهایت فاصله‌ها را زیادکرده و محبت‌ها  کم شده و باید از فضای مجازی به‌حدی  استفاده درست کنیم تا خلأ عاطفی در خانواده‌ها ایجاد نشود و دشمن نتواند از این فضا بهره ببرد.

وی یادآور شد: عده‌ای فضای مجازی را ممنوع و عده‌ای این فضا را برای خود و فرزندان محدود می‌کنند اما باز هم جوابگو نخواهد بود چون شیطان در کمین نشسته است باید در زندگی مدیریت داشته باشیم فضای مجازی را برای فرزندان خود مصون‌سازی کنیم.

کریم‌زاده بیان داشت: در مصونیت‌سازی فضای مجازی باید ظرفیت خودمان را بالا ببریم و در خانه برای فرزندان خود پدر و مادر باشیم و برخورد خوب با فرزندانمان داشته باشیم با آنان دوست و رفیق شویم و آنان را درک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباط با فضای مجازی جایگزین ارتباط با خداوند و ارتباط با همنوعان شده و باید مواظب باشیم غوطه‌ور در این فضا نشویم و با افزایش معرفت بهره خوبی از فضای مجازی ببریم و به این فضا اعتیاد پیدا نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات