نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:امروز ركود سنگینی بر بازار حاکم است و برخى از مسئولین اجرایی چشم امیدشان فقط به خارج كشور دوخته شده، ما با اين دیدگاه و مدیریت نمی توان به اهداف سند چشم انداز 1404 دست یافت.
کد خبر: ۸۸۹۴۷۱۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، آبان ماه سال 1382 بود که رهبر معظم انقلاب طی اقدامی انقلابی سند چشم انداز 20 ساله ای را ابلاغ کردند تا کشور در این مدت به قله پیشرفت، توسعه و سازندگی در منطقه برسد. این برنامه علی‌رغم اینکه به صورت کلی بیان شده بود، اما راه روشنی برای دولت ها بود تا با بسیج امکانات، اختیارات و تدابیر خاص بتوانند کشور را هرچه بیشتر به اهداف این سند نزدیکتر کنند.

امروز اما دولت دوازدهم آخرین دولتی است که باید اقدامات پایانی رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 را عملیاتی کرده و دولت بعد، دولت رونمایی کننده از سند مذکور است. با این حال این سؤال پیش می آید که با وجود وضع نابسامان اقتصادی در همه بخش های کشور که در چند سال اخیر به اوج خود رسیده است، چطور می توان انتظار تحقق یافتن اهداف این سند را داشت؟

حجت الاسلام سید ناصر موسوى لارگانى نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه اظهار داشت: على رغم اينكه رهبر معظم انقلاب تدابيرى ویژه ای برای طراحی این سند و همچنین تأکیدات بخصوصی در جهت توجه به اهداف سند چشم انداز داشته اند، متأسفانه آن روند لازم و مورد نیازی که بتواند با جدید در مباحث اقتصادی کشور اثرگذار باشد را طی این سال ها نداشته ایم.

وی با انتقاد از عدم توجه به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص سند چشم انداز 1404 گفت: در حال حاضر مدیریت و رویه ای که در بخش اقتصادی داریم نمی تواند ما را به اهداف سند چشم انداز برساند و لازم است تغییرات و اصلاحات اساسی در آنها صورت بگیرد.

موسوى لارگانى ادامه داد: بر همین اساس اینکه بگوییم تنها دولت فعلی در این زمینه کم کاری کرده است درست نیست، چراکه دولت های پیشین نیز در جهت رسیدن به اهداف سند چشم انداز غفلت های فراوانی داشته اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به دست یافتن به اهداف والای سند 1404 گفت: اميدواريم با عنایت پروردگار و همت مسئولین به چشم اندازی که رهبر انقلاب تعیین کردند یعنی تبدیل شدن به قدرت اول منطقه تا سال 1404 برسیم و این مهم محقق نمی شود مگر با توجه و عمل به رهنمودهای ایشان که طی سالیان گذشته مطرح نموده اند.

وی تصریح کرد: تمام شعارهایی که رهبر معظم انقلاب برای سال ها انتخاب کردند، به تنهایی سرفصلی برای شناخت راه پیشرفت و توسعه و دست یابی به قدرت اول منطقه هستند. چنانچه به اینها توجه می شد می توانستیم بسیار راحت‌تر رسیدن به اهداف سند 20 سال را متصور باشیم اما اکنون هم با کار جهادی می توان به این اهداف دست یافت.

موسوى لارگانى با تأکید بر لزوم اتحاد و هماهنگی قوا در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز، افزود: اگر بخواهيم به آن جايگاه پیش بینی شده برسيم، بايد دست به دست همديگر داده و ملت شريف ما به میدان بيايند و در بحث حمایت از تولید ملی و دیگر مباحث اقتصاد مقاومتی فعال شوند تا زمینه برای شدت گرفتن سرعت رشد اقتصادی فراهم شود.

وی در پایان تأکید کرد: امروز ركود سنگینی بر بازارهای ما حاکم است و برخى از مسئولین در صدر دستگاه های اجرایی چشم امیدشان فقط به خارج كشور دوخته شده، به نظر من ما با اين دیدگاه و این مدیریت نمی توان به اهداف سند چشم انداز 1404 دست یافت.

ارسال نظرات