سرهنگ غلامی بیان کرد: با توجه به هجمه وسیع دشمن در حوزه فرهنگی در جامعه بویژه بر روی نسل جوان، حرکت راهیان نور نقش بسزایی در خنثی سازی و مقابله با هجمه های دشمنان دارد.
کد خبر: ۸۸۹۴۶۸۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱


سرهنگ فرهاد غلامی در جلسه هماهنگی اردوی راهیان نور دانش آموزی شهرستان بانه که با حضور معاون راهیان نور دانش آموزی استان کردستان؛ مدیر آموزش و پرورش بانه و معاون سپاه این شهرستان برگزار شد گفت: پیش بینی می شود امسال 500 هزار زائر در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان های دفاع مقدس در استان کردستان بازدید کنند.

 
وی افزود: یادمان شهدای غریب و گمنام سیران بند بانه و منطقه عملیاتی کربلای10 این شهرستان مشهور به یادمان بوالحسن و همچنین یادمان شهدای گمنام مریوان و منطقه عملیاتی والفجر 4 و 9 این شهرستان از جمله مقصد کاروان های راهیان نور در استان کردستان می باشد بطوریکه یادمان های مذکور سالانه میزبان خیل عظیمی از کاروان های راهیان نور از سراسر کشور می باشند.

 
سرهنگ غلامی با اشاره به وقفه یک ماهه ای که به خاطر ماه رمضان در اعزام کاروان های راهیان نور به استان کردستان صورت گرفت خاطرنشان کرد در یک ماه گذشته تا به امروز بیش از 40 هزار زائر از سراسر کشور از یادمان های دفاع مقدس استان کردستان در شهرهای بانه و مریوان بازدید کردند.

 
معاون اردویی؛ راهیان نور و گردشگری سپاه بیت المقدس استان کردستان تصریح کرد: سال گذشته نیز بالغ بر 328 هزار زائر از بیست و هشت استان کشور از  مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس استان کردستان بازدید کردند.


وی در ادامه به اردوهای راهیان نور دانش آموزی هم اشاره کرد و گفت: اگر چه استان کردستان خود هر ساله در فصل پاییز بعنوان استان میزبان در بحث اردوهای راهیان نور دانش آموزی مطرح است اما در کنار این میزبانی در بحث اعزام دانش آموزان بومی به دیگر مناطق عملیاتی کشور در منطقه شمالغرب و جنوب نیز حضوری  فعال و چشمگیر دارد بطوریکه در همین راستا طی سال گذشته بیش از 18 هزار دانش آموز دختر و پسر از شهرهای مختلف استان کردستان به مناطق عملیاتی مذکور اعزام شدند. 


سرهنگ غلامی یادآور شد؛ استان کردستان امسال نیز در بحث اردوهای راهیان نور دانش آموزی پذیرای کاروان هایی از 5 استان کشور شامل استان های آذربایجان شرقی؛ همدان؛ زنجان؛ استان اصفهان و مازندران خواهد بود.


وی با اشاره به وجود یادمان های دفاع مقدس در شهرهای بانه و مریوان نیز گفت: در کنار میزبانی از اردوهای راهیان نور دانش آموزی از 5 استان کردستان؛ دانش آموزان بومی استان کردستان نیز  از یادمان های مذکور در پاییز امسال بازدید خواهند کرد.


سرهنگ غلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور در برابر تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان قسم خورده نظان اسلامی گفت: با توجه به هجمه وسیع دشمن در حوزه فرهنگی در جامعه بویژه بر روی نسل جوان، حرکت راهیان نور نقش بسزایی در خنثی سازی و مقابله با هجمه های دشمنان دارد.

 
 وی یادآور شد؛ در دوران دفاع مقدس کشورهای غربی با حمایت همه جانبه از صدام و رژیم بعث با تمام خباثت به جنگ با ملت ایران برخاستند که با ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم روبرو شدند و تعداد زیادی از این عزیزان در راه دفاع از اسلام و تمامیت ارضی ایران اسلامی جان عزیز خود را از دست داده و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و به برکت خون شهیدان و ایثار رزمندگان اسلام نتوانستند کاری از پیش برده و به مقاصد شوم خود دست یابند.

 
این مسئول با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از خود شهادت نیست بطوریکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان از وظایف و رسالت های همه آحاد جامعه بویژه نهادهای فرهنگی می باشد.َ
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات