مردم مشتاق در جوار امامزاده هاجر خاتون سنندج چشم انتظار این کاروان بودند، حضوری معنوی که اشک هر بیننده ای را جاری می کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۶۶۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همایش استانی بزرگداشت امامزاده هاجر خاتون (س) و استقبال از بیرق رضوی در سنندج برگزار شد .



مردم مشتاق در جوار امامزاده هاجر خاتون سنندج چشم انتظار این کاروان بودند، حضوری معنوی که اشک هر بیننده ای را جاری می کرد.



این کاروان با عنوان زیرسایه خورشید مشتمل بر روحانی و خدام آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک حرم مطهر وارد این امامزاده شدند.


حضور در جمعی که در حسرت زیارت بودند و به واقع کلمه محروم بودند از گنبد طلا و چاره ای نداشتند جز پناه بردن به آقا.

حجت الاسلام کشمیری یکی از حاملین بیرق امام رضا (ع) در ابتدای این همایش با بیان اینکه یکی از اهداف زیر سایه خورشید گسترش مفهوم زائر و زیارت از راه دور است که این بار میهمان مردم کردستان هستیم. اظهار کرد: ایران زیر سایه هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت قرار گرفته که باید با تاسی از امامان مروج راه حق و حقیقت باشد.



وی گفت: بیش از هزار و 200 سال است که مقبره ی هاجر خاتون در میان مردم بزرگوار کردستان است اما خیلی وقت ها به این مطلب توحه نداریم که چرا این همه عاشق و دلداده دارد و همین روزها در سکوت و خلوت کوچه ها با حضور در اینجا آرام میگیرند.


وی گفت: دلیل اصلی این همه عرض ارادت جز ایمان درست و واقعی به خداوند نیست و هر ساله شور و علاقه ای که ما داریم تجدید می شود .



وی بیان داشت: شعار امسال کاروان زیر سایه خورشید ؛ امام رضا به تو اقتدا می کنیم ؛ برای اینکه اگر کسی آمد و سیره امام رضا و بزرگان را دید به آن اقتدا کند.


در ادامه، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: روز 5 ذی القعده به نام روز تجلیل از امامزادگان نامگذاری شده است .


وی با بیان اینکه در کشور بیش از 8500 بقعه متبرکه در کشور داریم که محل رفت و آمد زوار مختلف در سراسر کشور است و از نور وجودی امامزادگان بهره مند می شوند تصریح کرد: در کردستان بیش از 74 بقعه متبرکه در استان کردستان وجود دارد که سازمان اوقاف خود را ملزم دانست در راستای سخنان مقام معظم رهبری ، فعالیت فرهنگی مذهبی را در کنار این بقاع متبرکه برگزار می کند.



وی یادآور شد: امامزاده هاجر خاتون یکی از پایگاه های مهم فرهنگی برای مردم کردستان است .

 

به گفته نوروزی، ارتقا جایگاه امامزادگان، پاسخگویی به شبهات مطرح شده دشمنان و جذب حداکثری گروه‌ها که امامزادگان را ببینند از برنامه‌هایی است که به صورت ویژه در دستور کار  سازمان اوقاف و امور خیره قرار گرفته و در قالب طرح‌هایی باعنوان تکریم از امامزادگان، طرح خیمه معرفت و غیره دنبال می‌شود.

 


 انتهای پیام/7727

ارسال نظرات