سفیر کشور بروندی گفت: وقتی دکتر عمادی را می‌بینید که با احساس و به گرمی بیماران را در آغوش می‌گیرد و حتی گاهی آن‌ها را می‌بوسد واقعاً فکر می‌کنم وی سرشار از احساس و سیدی از نوادگان حضرت محمد (ص) است.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۵۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عُمَر نتزیمبره در مراسم تقدیر از پزشک بدون مرز ایرانی که در سالن شهرداری قائم‌شهر برگزار شد با بیان اینکه حضور در این مراسم باعث افتخار من است، اظهار کرد: امروزه بخشی مهمی از رابطه دوستانه ایران و کشورهای آفریقایی در رابطه با کارهایی که دکتر عمادی انجام داد نشان‌دهنده آن است که روح بشر دوستی و کارهای انسان دوستانه این فرد مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه در گذشته و در جنگ تحملی علیه ایران نیز وجود داشته است.

وی افزود: در کنار مسائل سیاسی آنچه را که همیشه دنبال می‌کنم، مسائل انسان دوستانه‌ای است که در آفریقا انجام می‌گیرد و فعالیت‌های بشر دوستانه مسئله مهمی است.

سفیر کشور بروندی تصریح کرد: وقتی به دکتر عمادی  نگاه کردم و به کارهایی که نه تنها ایران بلکه کشورهای آفریقایی، عراق، پاکستان، گینه و ... انجام دادند، گفتم وی یک مرد واقعی است و سادگی و انسان دوستی که  این دکتر وجود دارد استثنایی است.

نتزیمبره با اشاره به خاطره‌ای از والدین کودکی که پس از صرف هزینه‌های زیاد از درمانش ناامید شده بودند، اظهارکرد: تنها دو هفته پس از ملاقات با دکتر عمادی دیدیم که کودک شروع به لبخند زدن کرد.

وی ادامه داد: درباره بیماری پوستی که مردم از آن واهمه دارند و می‌ترسند به بیمار دست بزنند و به طور ویژه در قاره آفریقا که بیماری زیاد است وقتی دکتر عمادی را می‌بینید که با احساس و به گرمی بیماران را در آغوش می‌گیرد و حتی گاهی آن‌ها را می‌بوسد واقعاً فکر می‌کنم وی سرشار از احساس و سیدی از نوادگان حضرت محمد (ص) است.

نتزیمبره تصریح کرد: دکتر عمادی نه تنها نماینده این شهر، بلکه سفیر ایران و تمام ایرانیان است.

سفیرکشور بروندی با بیان اینکه زمانی که مردم کشورش خبر آمدن دکتر عمادی را می‌شنوند  از دو روز قبل جمع شده و تا پاسی از شب منتظر می‌مانند طوری که خسته می‌شوند، اظهار کرد:  ولی دکتر عمادی از درمان آن‌ها خسته نمی‌شود و نمی‌دانم چه انسانی است که مداوم در کار و تلاش است.

وی در پایان گفت: بهترین آرزوها را برای دکتر عمادی دارم و از مردم قائم‌شهر سپاسگزارم که فرزند رشیدی چون دکتر عمادی دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها