معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: هوای نسبتاً گرم به‌دلیل شکل‌گیری جریانات شمالی و افزایش رطوبت در آسمان استان تداوم دارد.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد اسدی در گفت و گویی اظهار کرد: روز شنبه هفت مرداد ماه شاهد افزایش محسوس دمای هوا در مازندران بودیم به طوری‌که بیشینه دمای هوا در شهرهای ساری به 39، قائم‌شهر، دشت‌ناز و آمل به 38 و پل‌سفید، گلوگاه و کیاسر به 37 و کمینه دما هوا نیز در بلده به 15 درجه سانتی‌گراد رسید.

وی بیان کرد: از امروز با شکل‌گیری جریانات شمالی از روز نوار شمالی کشور انتظار داریم بیشینه دمای هوا روند کاهشی پیدا کند به‌طوری‌که تا روز چهارشنبه روزانه دمای هوا در استان یکی دو درجه کاهش می‌یابد، به‌طوری‌که روز چهارشنبه بیشینه دمای هوا در شهرهای غربی از 30 و در شهرهای مرکزی و شرقی از 33 درجه بیشتر نمی‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز پنج‌شنبه به‌دلیل استقرار جریانات شمالی و عبور امواج کم و بیش ناپایدار تراز میانی جو انتظار داریم در برخی ساعات به‌ویژه بعد از ظهر و شب شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات و کوهپایه‌های استان هستیم.

این مسؤول درباره وضعیت دمای هوای مازندران طی هفته جاری، یادآور شد: هرچند دمای هوا روند کاهشی می‌یابد اما به‌دلیل شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد افزایش رطوبت در سطح استان هستیم دمای احساسی هوا افزایش یافته و همچنان هوای نسبتاً گرم در آسمان مازندران تداوم دارد.

اسدی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا پرهیز در روشن کردن آتش در جنگل، خنک نگهداشتن سالن‌های مرغداری، دامداری و گلخانه‌ها و مدیریت در مصرف انرژی ضروری است.

وی در پایان گفت: دریای مازندران از امروز تا صبح چهارشنبه به‌صورت نسبتاً مواج پیش‌‌بینی می‌شود و رای شنا مناسب نیست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها