معاون سیاسی وامنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروزه اولین قدرت دنیا تولید اطلاعات و رسانه است، رسانه مبنای ارائه هر ایده، فکر و نظری به دنیا است و رسانه نیازمند تعامل گسترده‌ تر با روابط‌ عمومی هاست.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۳۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
فتاح محمدی در جلسه تعیین اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، تاکید کرد: برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی باید تعامل رسانه و روابط‌ عمومی ها بیشتر شود.
وی با بیان اینکه، قدرت نرم یا رسانه تکمیل کننده قدرت نظامی است و هر کشور و دولتی برای تبیین اهداف و دستیابی به منافع خود و تقابل با تهدیدها قطعا این نوع ابزارها را دارد، افزود: استفاده از این ابزارها باید به نحو مطلوبی باشد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان با گرامی‌ داشت 17 مرداد ماه شهادت شهید صادمی و روز خبرنگار، رسانه را از مولفه‌های اصلی قدرت برشمرد و اظهار داشت: رسانه‌ها می‌ توانند نقش مهم و اساسی را در دفاع از دستاوردهای انقلاب و نظام داشته باشند.
محمدی، واقعیت‌ گرایی را از دیگر اصول رسانه ‌ای برشمرد و تصریح کرد: مدیریت ارزشی ـ رسانه ‌ای باید در تمام شرایط مدنظر قرار گیرد و اگر اقدامی در جنبه سلبی و ایجابی انجام می گیرد هر دو در راستای تقویت آرمان ها و رشد جامعه باشد.
معاون سیاسی و فرهنگی استانداری بر لزوم اعتماد سازی و سرمایه اجتماعی از سوی روابط عمومی‌ها  تاکید کرد و افزود: روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی بوده که باید این اعتماد سازی تحکیم یابد.
وی با اشاره به اهمیت توجه رسانه ها به مصالح و منافع ملی کشور و استان اظهار داشت: هرگونه اطلاع رسانی غیرعلمی و غیرمنطقی رسانه ها خسارات جبران ناپدیزی دارد و مخدوش کردن فضای جامعه با اخبار غیرواقعی از سوی رسانه ها جرم است.
معاون سیاسی و اجتماعی به کارکرد فرهنگی روابط عمومی ها و رسانه ها درجامعه اشاره کرد و افزود: اکنون ایران اسلامی با پشتیبانی موثر نظام رسانه ای در جنگ نرم تمام عیار با دنیا ایستاده و مقابله می کند.
محمدی تاکید کرد: روابط عمومی های دستگاه های مختلف اجرایی باید واقع بینانه، هنرمندانه، خلاقانه و مجهز به شیوه های نوین اطلاع رسانی به بیان عملکردها و دستاوردهای چهار سال گذشته دولت یازدهم بپردازند.
فتاح محمدی افزود: نقش روابط عمومی ها به عنوان پیشانی و قلب دستگاه ها و نهادهای اجرایی در امر حساس اطلاع رسانی تعیین کننده است.
محمدی بیان کرد: وظیفه اصلی روابط عمومی ها و نقش رسانه ای آنها به عنوان چشمان تیزبین جامعه علاوه بر ظرفیت سازی و جهت دهی و تنویر افکار عمومی می توانند، ظرفیتی مناسب برای بیان دستاوردها و عملکردهای دستگاه ها به مردم باشند.
محمدی تاکید کرد: رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و تاثیرگذار نقش راهبری و هدایت گری مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی باشند و مدیران اجرایی باید از نقدهای آگاهانه رسانه ها استقبال کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: مدیران و روابط عمومی ها باید انتقاد پذیر باشند و انتقادها  باید منصفانه، آگاهانه و کارشناسانه باشد.
ارسال نظرات