مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: نگرانی در ارتباط با ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۳۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین رضوانی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا مشکل خاصی در زمینه بیماری‌های دام گزارش نشده است.

وی با تأکید بر اینکه دامداران و مرغداران باید به توصیه‌ها توجه کند تا با مشکلی مواجه نشوند، اضافه کرد: مرغداران در شرایط هوای گرم ظرفیت جوجه‌ریزی را به‌گونه‌ای تنظیم کرده و جوجه‌ریزی کمتر صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه تغذیه مرغ‌ها در شرایط خنکی هوا انجام شود، تصریح کرد: در هوای گرم استفاده از یخ، ویتامین، اسپرین و داروهای ضداسترس و گرما توصیه می‌شود تا کنترل گرمائی صورت گیرد.

این مسؤول با اعلام اینکه با توجه به گرمای هوا احتمال خفگی مرغ وجود دارد، اظهار کرد: نیاز است از نگهداری مرغ با وزن بالا در سالن‌های مرغداری خودداری کرده و مرغ را در وزن‌های پایین تخلیه و به بازار عرضه کنند تا از تلفات جلوگیری شود.

رضوانی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی نیز به مدیریت هوادهی سالن توجه شود، یادآور شد: به‌منظور اینکه گرمای هوا عامل تلفات مرغ نشود باید مرغداران نسبت به دریافت مجوز جوجه‌ریزی اقدام کرده تا در صورت بروز خسارت تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا نگرانی در ارتباط با ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو افزایش می‌یابد که باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان گفت: در بحث واکسیناسیون تب برفکی نیز دامداران با مأموران دامپزشکی همکاری کنند چرا که با توجه به گرمای هوا احتمال ابتلا به آلودگی از سایر استان‌ها افزایش می‌یابد تا بیش از این متحمل خسارت نشوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها