شناسایی ۱۸۰ انشعاب غیرمجاز آب در سی سخت

۱۸۰ انشعاب غیرمجاز آب در شهر سی سخت شناسایی شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۰۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
مدیر امور آب و فاضلاب شهری سی سخت گفت: این شهر با وجود ظرفیت و پتانسیل‌های بالا، به دلیل وضعیت توپولوگرافی گاهی با افت آب در بعضی از نقاط مواجه است.
وحید نوروزپور افزود: از مهم‌ترین عوامل افت آب، شیب تند شبکه ، شکستگی‌های مکرر، انشعاب غیرمجاز و استفاده ناصحیح از آب شرب است.
وی ادامه داد: در بازرسی انجام شده که با همکاری کار‌شناسان آب و فاضلاب استان انجام گرفت، توانستیم انشعاب‌های غیرمجاز در شهر سی سخت را شناسایی و جمع آوری کنیم.
رئیس آب و فاضلاب شهر سی سخت با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار شرکت آبفای شهری دنا قرار گرفته است گفت: در بازدیدی که تاکنون از ۴۰ درصد از مشترکان شهر داشتیم، بیش از ۱۸۰ مورد تخلف که شامل آبیاری باغ‌ها و انشعاب‌های غیرمجاز بوده  شناسایی شده است.
وحید نوروزپور با بیان اینکه اکثر این انشعاب‌ها غیرمجاز برای مصارف آبیاری باغ‌ها استفاده می‌شود، تاکید کرد: بیشتر این موارد تخلف شامل لوله کشی شبانه آب آشامیدنی برای باغ‌ها بود که شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی با بیان یکی از باغداران شهر سی سخت از شبکه چهار اینچ لوله خلاف برای آبیاری استفاده می‌کرد ادامه داد: این اقدام باغدار سبب افت شدید فشار آب شهر سی سخت شده بود که با همت مأموران آب و فاضلاب این لوله آب جمع آوری شد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری سی سخت در ادامه با بیان اینکه برای جلوگیری از افت آب شبکه، دستگاه‌های شیر فشارشکن نصب و راه اندازی می‌شود گفت: این دستگاه از ورود با شدت آب به شبکه جلوگیری و این امر نیز از شکستی لوله‌های آب ممانعت می‌کند.
ارسال نظرات