کلافگی مردم فریدونکناری این روز‌ها بر اثر تیرگی و آلودگی آب آشامیدنی آنقدر زیاد هست که شاید بتوان از آن با تعبیر طوفان آبی خاکی در این شهرستان ساحلی و توریستی یاد کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۰۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گرمای هوا در روزهای اخیر سبب شده تا نیاز به آب آشامیدنی بهداشتی در مازندران به ویژه شهرهای ساحلی و توریستی همچون فریدونکنار افزایش یابد.

شهر فریدونکنار که در نقطه جغرافیایی میانی مازندران واقع شده دارای نزدیک‌ترین راه مواصلاتی از یک شهر ساحلی به جاده هراز برای ورود و خروج مسافران به ویژه پایتخت‌نشینان است که با شروع فصل گرما تفرجگاه‌های ساحلی را برای حضور خود انتخاب می‌کنند.

فریدونکنار با دارا بودن بیش از ۹ کیلومتر ساحل آزاد و بکر مقصد بسیاری از مسافران ایرانی است و البته در این میان وجود مجتمع‌های مسکونی بسیار بزرگ با شهره جهانی همچون خزرشهر نیز مبدا شروع تابستان‌گذرانی با ورزش‌های آبی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

اما این روز‌ها و البته بیشتر قبل در ساعات نگارش این گزارش آب آشامیدنی فریدونکنار بیشتر به شیرکاکائو شباهت دارد تا آب، نه رنگ سفیدی دارد و نه روشنایی و نه زلالیت؛ بلکه تیره و غیر قابل شرب است.

فرقی ندارد در کدام یک از محله‌های فریدونکنار سکونت داشته باشید، از خیابان شهدا گرفته تا خیابان‌های ساحلی، امام خمینی(ره)، نامجو، بلوارهای نماز، جمکران، پارک لاله، شهرک شهید رجایی و بسیاری معابر و محله‌های کوچک و بزرگ دیگر از روز گذشته مبتلا به دردی مشترک هستند و آن هم اینکه آب غیر قابل آشامیدنی در لوله‌های منازل جریان دارد.

آب گل آلود و زنگار زده که معلوم نیست از کجا و چرا این‌گونه مهمان ناخوانده فریدونکناری‌ها شده حالا مسافران را هم یا فراری داده و یا به سمت هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌های مرکز شهر سرازیر کرده و تا برای مصارف آبی خود آب معدنی بخرند.

به نظر نمی‌رسد تا این لحظه مشکلی از حیث تأمین آب معدنی در شهر وجود داشته باشد اما اینکه در دهه ۹۰ مجبور باشید برای استحمام و یا حتی شستن دست و صورت خود از آب معدنی استفاده کنید کمی بیش از حد قابل تامل و البته تعجب است.

هرچند تاکنون فریدونکناری با تماس‌های مکرر خود پیگیر ماجرای آب‌های تیره در لوله‌های آب شهری شده‌اند اما تاکنون پاسخ دقیق و درستی دریافت نشده و کار حالا به جایی رسیده که شهروندان فریدونکنار در شبکه‌های اجتماعی و در صفحات شخصی خود با مضامین لوله‌کشی نوشابه بدون گاز در فریدونکنار و بفرما شیرکاکائو مجانی و لوله‌کشی این مساله را با طنزی تلخ گره می‌زنند.

این رویداد در زمانی که دنیا با مشکل کم‌آبی و البته ایران با بحران کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند در فریدونکنار رخ داده و لازم است با قید فوریت مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود.

بازتاب گسترده این موضوع در شبکه‌های مجازی کشوری موجب شده تا موجی از نگرانی در اقوام و دوستان شهروندان فریدونکنار در سراسر کشور ایجاد شود و تماس‌های مکرر از اقصی نقاط ایران با فریدونکناری‌ها را در پی داشته است.

مشکل در شهر فریدونکنار ختم نشده و در روستاهای فریدونکنار نیز فراگیر شده است و حالا اهالی روستاهایی در بخش‌های مرکزی و دهفری این شهرستان از تیرگی و غیر قابل شرب بودن آب در منازل مسکونی و یا اماکن تجاری خود به شدت گله دارند.

شنیده‌ها حاکی از این است که این حجم از فیرقابل شرب بودن آب در فریدونکنار موجب شده تعدادی از شهروندان تصمیم بگیرند برای فرار از این موضوع به مهمانی‌های خارج شهر و تعدادی نیز به ییلاق‌های خود بروند.

تعدادی از شهروندان نیز در تماس‌ها و کامنت‌هایی در شبکه‌های مجازی از خرابی ماشین‌های لباسشویی و دستگاه‌های تصفیه آب منازل خود خبر دادند و به شدت از اوضاع موجود شاکی هستند.

 تیرگی و آلودگی آب شرب در فریدونکنار می‌تواند تبعات بسیار جدی برای سلامت و البته اقتصاد مردم منطقه داشته باشد و در همین راستا لازم است همه دستگاه‌های متولی برای رفع این مشکل بسیج شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها