وزیر علوم در کرج:

ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف است/ رشد ۲۴ درصدی تعداد پارک‌های علم و فناوری/ توسعه پارک‌های تخصصی در دستور کار

وزیر علوم با بیان اینکه پارک علم و فناوری از سال ۹۲ از تعداد ۳۳ به ۴۲ پارک رسیده است، گفت: این امر رشد ۲۴ درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۸۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد فرهادی در مراسم افتتاح پارک تخصصی علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز در گرمدره برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد وزارت علوم در دولت یازدهم توجه به زیرساخت‌های لازم برای پارک‌های علم و فناوری بوده است، اظهار داشت: پارک علم و فناوری از سال 92 از تعداد 33 به 42 پارک رسیده است.
 
ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف است/ رشد ۲۴ درصدی تعداد پارک‌های علم و فناوری/ توسعه پارک‌های تخصصی در دستور کار

وزیر علوم با بیان اینکه این امر رشد 24 درصدی داشته است، ادامه داد: مراکز رشد در این دولت از 146 به 179 با رشد 22 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در کل 3 هزار و 500 شرکت دانش بنیان وجود دارد، گفت: در درون پارک‌ها در این دولت شرکت‌ها از 11 شرکت به یک هزار و 126 شرکت رسیده است.

فرهادی با بیان اینکه مراکز کارآفرینی و نوآوری از 55 به 130 رسیده است، ادامه داد: صادرات محصولات دانش بنیان در 4 سال اخیر به بیش از 525 میلیون دلار و تعداد قراردادها از 50  به 3800 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فناوری‌های خلق شده از 727 به 2870 رسیده است، عنوان کرد: شرکت‌های خطر‌پذیر از 7 به 66 شرکت رسیده است.

وزیر علوم با بیان اینکه پارک‌هایی جامع، استانی، دانشگاهی و تخصصی فناوری در کشور وجود دارد، اضافه کرد: پارک خصوصی متقاضی دارد که هم شرکت‌ها مستقر شده و هم خلاقیت‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های تخصصی خلق برند انجام می‌دهند، اظهار داشت: جذب شرکت‌های بزرگ و توسعه بازارهای تخصصی و ایجاد شبکه‌ای متشکل از دانشگاهیان، پژوهشگران، تولیدکنندگان، خریداران و فروشندگان از وظایف پارکها است.

فرهادی با بیان اینکه نقش مهم در اینجا علوم انسانی است که در کنار آن حمایت از حقوق علم و فناوری و مالکیت آن را ترویج می‌دهد، افزود: پارک آی.سی.تی در بهبود محصولات و بالابردن استاندارد محصولات نقش اساسی دارد و باید در کسب ثروت نقش مهمی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف است اما گام‌های اساسی برداشته شده و توجه به زیرساخت‌های دانشگاه‌های نسل سوم است، گفت: برنامه توسعه پارک‌های تخصصی در دستور کار است.

فرهادی با بیان اینکه برای پارک تخصصی کشاورزی باید دانشگاه تهران اقدام کند، افزود: افتتاح این پارک یک حرکت اساسی است و بیش از 10 نقطه برای استقرار شرکتها آماده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار