خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان مطرح کرد

کادرسازی و رشد مسئولیت پذیری از اهداف مهم طرح «یاوران ولایت»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان جانشین‌پروری و کادرسازی و رشد مسئولیت پذیری در دانش آموزان را از اهداف مهم طرح «یاوران ولایت» عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۵۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کادرسازی و رشد مسئولیت پذیری از اهداف مهم طرح «یاوران ولایت»
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محدتقی امیدی ساکت در آیین افتتاحیه دوره آموزشی «یاوران ولایت» با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: از 36هزار شهید دانش آموز کشور، یک هزارو 74 شهید سهم استان همدان است به طوری که از مجموع 8 هزار شهید استان از هر هشت شهید یک شهید دانش‌آموز است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مدافع حرم با بیان اینکه این دوره یادبود شهدای مدافع حرم، با شعار «مدرسه انقلابی، دانش آموز انقلابی»، با راهبرد دانش‌آموز محوری و رویکرد تربیتی برگزار می‌شود، عنوان کرد: غربت و شهادت مظلومانه اوج مظلومیت شهدای مدافع حرم است و به فرموده امام خامنه ای(مد ظله العالی) اگر رشادت و جان فشانی‌های شهدای مدافع حرم نبود باید در همدان و کرمانشاه با گروه‌های تکفیری منحرف وارد جنگ می شدیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه دوره آموزشی طرح «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزان استان همدان با حضور 300 دانش‌آموز برگزار می شود، گفت : این دوره به مدت 10 روز در دو بازه زمانی از 8 تا 12 مرداد ماه ویژه خواهران و از 15 تا 19 مرداد ماه ویژه برداران در دانشگاه شهید مفتح برگزار می‌شود.

وی در تبیین اهداف برگزاری دوره جانشین پروری و کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران را مهم ترین هدف برگزاری دوره برشمرد و بیان داشت: دانش آموزان شرکت کننده در دوره به عنوان فرمانده بسیج به کارگرفته خواهند شد و با توجه به اینکه فرماندهی یک امر مهم است بنابراین طرح این دوره‌ها و آموزش دادن باعث تربیت صحیح فرماندهان می شود.

امیدی‌ساکت رشد مسئولیت پذیری در دانش آموزان را از دیگر اهداف مهم طرح «یاوران ولایت» دانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان مدیران آینده نظام هستند بنابراین با برگزاری دوره‌ها درصدد هستیم دانش‌آموزان در تمام عرصه های زندگی مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان تجربیات کمتری در مدیریت دارند، افزود: سازمان بسیج دانش آموزی با فراهم کردن فرصت مناسب به دانش ‌آموزان این اجازه را می‌دهد از قابلیت ها و ظرفیت های بی بدیل خود برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان بازوی کمکی در بحث تعلیم و تربیت استفاده می کند.

وی ایجاد تحرک و پویایی در واحدهای بسیج دانش آموزی، ارتقاء سطح معرفت و بینش دانش آموزان را دیگر اهداف برگزاری دوره دانست و یادآور شد : دانش آموزان شرکت کننده در دوره به لحاظ درسی و اخلاقی نمونه بوده و شاخصه های مهم بسیجی بودن را دارا هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات