خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه امروز فضای مجازی نیازمند انسان های توانمند و کارآمد است، گفت: امروز در این فضا شبهاتی مطرح می شود که لازم است انسان های توانمند و کارآمد در این عرصه وارد شوند و در مقابل شبهات قلم بزنند.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۵۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
امروز فضای مجازی نیازمند انسان‌های توانمند و کارآمد است/ ولایت‌پذیری مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مؤلفه کریم بودن
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در ایین افتتاحیه دوره آموزشی «یاوران ولایت» با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امید است از کرامت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کمال بهره‌وری را داشته باشیم.

وی با اشاره به آیات اولیه سوره «علق» به بیان اهمیت «خواندن» در دین اسلام پرداخت و عنوان کرد: بر اساس این آیات، دستور اولیه خدوند به پیامبر(ص) «خواندن» است که این بیانگر تاکیدات و اهمیت دادن خداوند بر موضوع «خواندن» است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه پیامبر(ص) امی و درس نخوانده بود که خداوند دستور «خواندن» می دهد، گفت: دستور اولیه دین «خواندن» است و این نشان از اهمیت این موضوع در دین اسلام است.

وی با اشاره به دیگر آیات سوره «علق» با بیان اینکه دومین دستور دین به «نوشتن» است، افزود: «خواندن» و «نوشتن» دو دستور اولیه در دین مبین اسلام به پیامبر(ص) بود.

گنجعلی اولین رسالت پیامبر(ص) در جامعه برای پیامبرگونه عمل کردن را ابلاغ پیام خداوند به عنوان ولی اصلی دانست و بیان داشت: ولی اصلی خداوند است و ولایت را خداوند بر پیامبر، و سپس بر امام معصوم تصنیف می کند به طوری که مقام ولایت انتصابی است نه انتخابی.

وی با پرداختن به ضرورت و اهمیت خواندن و نوشتن در جامعه با مخاطب قرار دادن دانش‌آموزان شرکت کننده در دوره «یاوران ولایت» تصریح کرد: رسالت شما به عنوان بسیجی، هادی بسیجی، فرمانده بسیج و یاور ولایت این است که به درس خواندن و نوشتن اهمیت دهید.

* در جامعه در پاسخ به شبهات و بیان جواب قاطع دچار ضعف هستیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان قدرت نوشتن را در گرو قدرت خواندن دانست و ابراز داشت امروز خواندن مهم است چون باید با قلم بنویسیم بنابراین ضروری است ابتدا قدرت خواندن تقویت شود.

وی با اشاره به عرصه جنگ نرم دشمن از حضور افراد در فضای مجازی به عنوان نوشتن یاد کرد و بیان داشت: هر چیزی که به واسطه قلم انتقال یابد قلم و نوشتن است و امروز در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هر نوع انتقال پیامی به مثابه نوشتن است.

گنجعلی با بیان اینکه امروز فضای مجازی نیازمند انسان های توانمند و کارآمد است، گفت: امروز در این فضا شبهاتی در مورد مراجع دین، حکومت دینی، ولایت، مهدویت، قرآن ، امامت و ... مطرح می شود که لازم است انسان های توانمند و کارآمد در این عرصه وارد شوند و در مقابل شبهات قلم بزنند.

وی با بیان اینکه در جامعه در پاسخ به شبهات و بیان جواب قاطع دچار ضعف هستیم، تصریح کرد: به همین دلیل دشمن جریح‌تر می شود و با برطرف نشدن شبهه، شبهات دیگری در ذهن فرد خلق می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر شبهه‌زدایی در جامعه با استفاده از جواب قاطع، درست، اصولی و مبنایی با مستند تاریخی تصریح کرد در این صورت دیگر شبهه جدید ایجاد نمی‌کند؛ اگر چه دشمنی و شیطنت دشمنان تمام شدنی نیست و با طرح سوال شبهه ای به دنبال اختلاف افکنی و تردیدآفرینی در دین است.

وی یادآور شد: باید کسانی که در جایگاه فرماندهی قرار می گیرند آگاهی، قلم فرسایی، توان نوشتاری و بصیرت بیشتری نسبت به زیر مجموعه خود داشته باشند، چرا که قرار است به عنوان الگو هادی و فرمانده از شما استفاده شود بنابراین باید خوب بخوانید تا بتوانید خوب بنویسید و خوب پاسخ دهید.

* ولایت محوری و ولایت پذیری یکی از شرط های کرامت

گنجعلی در تفسیر ادامه آیات سوره «علق» با بیان اینکه در این آیات خداوند مبحث کرامت را مطرح می کند، افزود: خداوند به پیامبر(ص) خطاب می کند «خدای اکرمت را بخوان »، به نحوی که هرگاه یک حکمی با یک وصفی متصف شود بیانگر این است که بین این دو علیت وجود دارد.

وی کرامت را به عنوان مبنا و محور تعلیم وتربیت و تعلم و خواندن و نوشتن معرفی کرد و ابراز داشت: اگر کسی محسنات اخلاقی داشته باشد ولی کرامت انسانی نداشته باشد ارزش ندارد و یک انسان معمولی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان محسنات اخلاقی را عاملی در راستای دست یافتن به کرامت انسانی دانست و افزود: انسان در صورتی تعالی می یابد که از محسنات اخلاقی عبور و فراتر رود تا تعالی یابد و به کرامت انسانی راه پیدا کند.

وی در ادامه به تشریح مؤلفه های کرامت به عنوان یکی از الزمات و شرایط کرامت برای «یاوران ولایت» پرداخت و اضافه کرد: یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مؤلفه های کریم بودن ولایی بودن و ولایت پذیری است.

گنجعلی با تاکید بر ولایت پذیر بودن «یاوران ولایت» اولین شاخصه پیامبر(ص) را پذیرش ولایت الهی دانست و عنوان کرد: اگر ایشان کوچکترین تردیدی در ولایت خدا داشت دیگر در جایگاه اکرم و بهترین و کاملترین پیامبر قرار نمی‌گرفت.

وی عبادت، عبودیت و عبد بودن را از دیگر مؤلفه های کرامت معرفی و تاکید کرد: پیامبر(ص) عبد بودن را به طور کامل پذیرفت به همین دلیل در تشهد نماز قبل از رسالت پیامبر(ص)، عبادت و عبودیت این بزرگوار را می گوییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با مخاطب قرار دادن دانش‌آموزان حاضر در دوره اضافه کرد: وقتی در مراکز تعلیم و تربیت قدم می گذاریم چنانچه بخواهیم به کرامت برسیم در کنار درس‌آموزی باید یاورولایت باشیم به طوری که در مسیر حفظ و یا تعالی و تقویت کرامت قدم برداریم که یکی از شرط های آن ولایت محوری و ولایت پذیری است.

* «آتش به اختیار» در راستای انقلابی عمل کردن است

وی در بیان مراتب ولایت، با بیان اینکه ولایت از بالا به پایین است، تصریح کرد: ولایت ابتد ابه خداوند، سپس رسول خدا(ص)، امامان معصوم(ع) و در زمان غیبت امام فقهای ما ولایت فقیه را مطرح می کنند و تئوری حکومت ولایی را به شکل درست و صیح حضرت امام(ره) پیاده و آن را عملی و کاربردی ساخت.

گنجعلی رشادت و جان فشانی دانش آموزان شهید را ناشی از کرامت، معرفت و انتخاب آگاهانه دانست و عنوان کرد: اگر شهید «فهمیده» خود را فدا کرد ناشی از انتخاب آگاهانه بود.

وی در واکنش به شبهه‌های ایجاد شده در جامعه در خصوص اینکه عملیات شهید «فهمیده» همچون عملیات داعش یک اقدام انتحاری است، افزود : کسانی که فرقی بین عملیات داعش و عملیات شهید «فهمیده» نمی بینند از کج فهمی خودشان است چرا که عملیات شهید «فهمیده» یک عملیات استشهادی و حرکت الهی است در صورتی که عملیات داعش یک اقدام انتحاری و حرکت شیطانی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: شهید «فهمیده» با آگاهی و درایت و پذیرش به تمام معنای ولایت در ذهن و روح در این راه حرکت و احساس تکلیف و وظیفه نمود تا اینکه خود را فدا کرد و درک و فهم عمیق و ژرفی که این شهید بزرگوار داشت خیلی از بزرگان ندارند و به آن دست نیافته اند.

وی با اشاره به تاکیدات امام خامنه ای(مد ظله العالی) به انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن، از انقلابی بودن به عنوان یکی از مولفه های ولایی بودن یاد کرد و بیان داشت: به همین دلیل شما «یاوران ولایت» در دوره ای هستید که شعار آن «مدرسه انقلابی، دانش‌آموز انقلابی» انتخاب شده است.

گنجعلی با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای(مد ظله العالی) در دستور «آتش به اختیار»، آن را در راستای انقلابی عمل کردن دانست و یادآور شد: «آتش به اختیار» در بی درایت عمل کردن نیست بلکه باید در نهایت درایت، فهم، بصیرت و به جا، درست و به موقع عمل کرد.

وی با بیان اینکه باید برای هر گونه «آتش به اختیار» تمام مولفه های آن مد نظر قرار گیرد، افزود : در غیر این صورت انجام آن اثربخش نخواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در انجام «آتش به اختیار» باید با کمترین تلفات، بیشترن تلفات را از دشمن گرفت، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با «آتش به اختیار» عمل کردن دیگران را در معرض خطر قرار دهیم دیگر «آتش به اختیار» نیست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات