قائم مقام شهرداری منطقه 20 در مراسم غبارروبی امامزاده ابوالحسن(ع):
خبرگزاری بسیج: قائم مقام شهرداری منطقه 20 در مراسم غبارروبی امامزاده ابوالحسن(ع) گفت: رسیدگی به موقعیت های مذهبی و بقعه های متبرکه همواره از اولویت های مدیریت شهری است تا زائران بهترین خدمات را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۴۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزاده ابوالحسن(ع) همزمان با دهه کرامت و به مناسبت سالروز تکریم و بزرگداشت امامزادگان، با حضور مسئولین ومدیران شهرری از جمله هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری، محسن علیجانی نماینده مردم ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل حیدری قائم مقام شهرداری منطقه 20، حجت الاسلام و المسلمین اوتارخانی رئیس اداره اوقاف شهرری و جمعی از مشتاقان اهل ابیت(ع) در بارگاه مطهر این امامزاده شریف برگزار شد.

ابوالفضل حیدری قائم مقام شهرداری منطقه 20 ضمن تبریک ایام دهه کرامت و اشاره به به ویژه برنام های مدیریت شهری در این ایام، گفت: توجه و رسیدگی به بقعه های متبرکه به عنوان پایگاه های مذهبی و فرهنگی همواره از اولویت های مدیریت شهری بوده است.

حیدری افزود: انجام ماموریت های نگهداشتی در مسیرهای منتهی به امامزادگان، مساجد و حسینیه ها با نگاه ویژه ای از سوی مدیریت شهری انجام می شود تا خدمات بهینه به زائران ارائه شود و بهره کامل معنوی را از این فضاهای معنوی ببرند.

 

قائم مقام شهرداری منطقه 20 یادآور شد: علاوه بر خدمات رسانی شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بیش از 30 امامزاده دیگر که در شهرری واقع شده اند محور تمامی برنامه های مدیریت شهری هستند.

این مراسم با ویژه برنامه های معنوی زیارت خوانی، مداحی همراه بود و با غبارروبی و شستشوی ضریح و قبر مطهر امامزاده ابوالحسن(ع) به اتمام رسید.

امامزاده ابوالحسن با چهار واسطه به امام صادق (ع) می رسد و با سندترین امامزاده بعد از حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است

این امامزاده تنها امامزاده ای است که پس از حضرت علی اکبر (ع) به لقب ابوالحسن معروف است و علمای بزرگی از قبیل شیخ محمد تقی بافقی، ملا علی کنی و حضرت آقای مجتهدی محضر وی تلمذ کردند.

امامزاده ابوالحسن در خیابان شهید رجایی و در محله 13 آبان شهرری قرار گرفته است.

ارسال نظرات