فرمانده ناحیه مقاومت ارزوئیه عنوان کرد:
سرگرد پاسدار رضا اسماعیل کاخ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارزوئیه درجشن بزرگ از گل تا گلستان با اشاره به جایگاه زن در جامعه افزود: مبنای حضور زن در اجتماع باید بر اساس حفظ کرامت و شخصیت انسانی زن باشد.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۴۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ سرگرد پاسدار رضا اسماعیل کاخ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان  ارزوئیه درجشن بزرگ از گل تا گلستان  به جایگاه زن در جامعه پرداخت و عنوان کرد: مبنای حضور زن در اجتماع باید بر اساس حفظ کرامت و شخصیت انسانی زن باشد.
اسماعیل کاخ افزود:اتفاق خطرناکی که جامعه ما با آن رو به رو می باشد این است که سلیقه مردان عوض می شود و خانم ها خود را بر اساس سلیقه مردان تنظیم می کنند و به جای آن که مبنای حضور زن بر اساس حفظ کرامت و شخصیت انسانی اش باشد ، اشتباه بزرگی رخ می دهد و این مبنا بر اساس جلوه گری زن شکل می گیرد و در طول تاریخ آن عظمت و اقتدار که اسلام به زن داده و آن احترام که پبامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) به دختر خود داشتند و آن جایگاه عظیم و ارزشمند که علاوه بر شیعه حتی کتب سنی هم بر آن مستند است ، امروز چه شده که به خفت و خواری در جوامع غربی رسیده ایم و حال آنکه وارد جوامع اسلامی هم می شود و این طرز تفکر غلط غرب تا جایی که مبنای حضور زن را با جلوه گری نمایان کند ادامه می یابد.
وی افزود: متاسفانه شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی شخصیت هایی را نشان می دهد که وجود خارجی ندارند و بر این اساس هم سلیقه مردان شکل می گیرد و آن زمان هم مبنای زن می شود جلوه گری تا خود را بر اساس سلیقه مردان تنظیم کند،و در ابن جاست که جایگاه ها از طریق القای رسانه عوض می شود.

سرگرد اسماعیل کاخ خاطر نشان کردند: نگاهی که پیامبر به جایگاه زن داشت امروز دارد رو به فراموشی می رود و نگاه به زن به جای آنکه بر اساس شخصیت زن باشد تبدیل به نگاه جنسیتی می شود.

ابشان در خصوص اشتباهی که مطرح می شود که اسلام با حضور زن  در اجتماع مخالف است،بیان فرمودند:اسلام با حضور زن و فعالیت های او مشکلی ندارد و ما مشاغل بسیاری داریم که مربوط به شخصیت زن می باشد و در این بین شغل هایی هم دیده می شود که مناسب شان و شخصیت زن نیست.


سرگرداسماعیل کاخ در بحث پایانی خود با توجه وضعیت پوشش و حجاب بانوان عنوان کرد: حجاب و پوشش تحت یک نعمت الهی در اختیار ما است ، و زن و مرد به مانند لیوان آبی می مانند که زنان با توجه به اینکه صفات جمال الهی را دارند همان آب همراه با پاکی و مردان صفات جلال الهی دارا می باشند که حکم همان لیوان را دارند و اگر این لیوان بشکند آب هم گلالود می شود پس این موضوع می رساند که عفت زنان و حفظ پاکیشان به غیرت مردان بستگی دارد.
ارسال نظرات