به همت سپاه سیدالشهداء و پایگاه دریایی منطقه چهارم ندسا:
بوشهر-در آیینی به همت سپاه سیدالشهداء دیّر و پایگاه دریایی انصار الحسین علیه السلام منطقه چهارم ندسا از تلاش‌های 26 ساله امام جمعه دیر تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۲۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، در آیینی از تلاش‌های 26 ساله حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان دیر تقدیر به عمل آمد.

یکی از روحانیون اعزامی از قم در آیین تجلیل از امام جمعه شهرستان دیر اظهار داشت: نقش ائمه جمعه و سنگرهای نمازجمعه در اوائل انقلاب، در جریان دفاع مقدس و بسیج مردم برای حضور در جبهه‌ها و امروز در روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه بر کسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام سید صادق موسوی افزود: مردم باید بیشتر به نهاد نمازجمعه اهمیت داده و با حضور خود این آیین عبادی سیاسی را رونق دهند.

وی فلسفه بعثت انبیاء را پیاده‌سازی دین در زندگی مردم دانست و عنوان کرد: فلسفه اسلام بر این بوده که دین‌داران بر جامعه حاکم شوند و معنویت و ارزش‌های اسلامی را به زندگی مردم تزریق کنند .

موسوی تصریح کرد: مردم و مسوولین امروز بر سر سفره اخلاص رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس نشسته‌اند و باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام جمعه بندر دیّر عنوان کرد: مناعت طبع، ساده زیستی و بی‌رغبتی به دنیا یکی از رموز محبوبیت ایشان در طول 26 سال حضور در سنگر نمازجمعه شهرستان دیّر بوده است.

موسوی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انسان‌های الهی و علما اخلاص است، اضافه کرد: دلیل عشق و علاقه مردم شهرستان دیّر به امام جمعه این شهر به واسطه یکرنگی ایشان است.

وی افزود: موضع‌گیری‌های این شخصیت بزرگوار در مقابل مسائل جامعه نشان می‌دهد که ایشان وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستند بلکه زبان گویای مردم می باشند.

موسوی یادآور شد: بصیرت دینی و سیاسی و تحلیل‌های  امام جمعه دیّر واقعا ستودنی است .

گفتنی است حجت الاسلام سید علی حسینی امام حمعه دیّر  از مردادماه سال71 تاکنون به مدت 26 سال در سنگر نمازجمعه شهرستان دیّر به اقامه نمازجمعه می‌پردازند و از این حیث به عنوان باسابقه ترین امام جمعه استان بوشهر شناخته می‌شود.

انتهای خبر./
ارسال نظرات