خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع)شهرستان البرز:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع)شهرستان البرز اظهار کرد: امام رضا علیه السلام پایه دین و چشمه زلال معرفت بود و بعد از شهادت پدر بزرگوارش، امامت را به عهده گرفت.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۵۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

حجت الاسلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا(ع)شهرستان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در ارتباط با ولادت امام رضا(ع) بیان کرد: امام علی بن موسی الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان در روز 11 ذی القعده 148 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد.

وی افزود: امام رضا(ع) فرزند بزگوار امام امام موسی بن جعفر(ع) هفتمین امام شیعیان است و مادر او نجمه است که بعد از به دنیا آمدن امام رضا(ع) او را «طاهره» نامیدند.

این مسئول در ادامه با اشاره به القاب امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: نام امام هشتم «علی» و کنیه معروف آن حضرت «ابوالحسن» و لقب های مشهور آن گرامی «رضا، غریب الغرباء، معین الضعفاء، شمس الشموس و انیس النفوس» است.

شجاعی مهر اذعان کرد: امام رضا(ع)ولایت اثبات حقیقت و نجات بخش شیعیان است چرا که کسانی که ولایت امام رضا (ع) را پذیرفتند، در وااقع  پیروی از ولایت امام زمان(عج) را قبول کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع)شهرستان البرز تصریح کرد: وجود مزار امام رضا(ع) در کشور ما سبب برکات مادی و معنوی بسیاری است و اینکه به برکات وجود اهل بیت زمین و آسمان ثابت  و پا برجا است.

وی با اشاره به شخصیت بارز امام رضا(ع) عنوان کرد: امام رضا علیه السلام پایه دین و چشمه  زلال معرفت بود و بعد از شهادت پدر بزرگوارش، امامت را به عهده گرفت.

1003/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها