خبرهای داغ:
پژوهشگر مسائل خانواده در جمع دانشجویان علوم‌پزشکی قزوین:
پژوهشگر مسائل خانواده بهترین سبک زندگی را سبک زندگی شهدایی دانست و گفت: باید زحمت کشید تا به مقام شهادت دست یافت چرا که شهادت جایزه عمل نیک است و به هر کسی اهدا نمی شود از این رو برای رسیدن به این سبک زندگی شهدا را بشناسید و رفتار آنها را در زندگی خود پیاده کنید
کد خبر: ۸۸۹۴۲۷۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سعید عزیزی استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم روانشناسی خانواده در جمع دانشجویان حاضر در نهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان قزوین که در دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین برگزار شد اظهار کرد: بیش تر مواقع ذهن افراد با شنیدن واژه ی غیرت به حراست و پشتیبانی معطوف می‌شود اما باید دانست که اخلاق مداری نشانه ی غیرت مندی مردان می باشد و اگر مردی نسبت به خانواده خود بی اخلاق و تندخو باشد عملا بی غیرت است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه ما نکات و سبک زندگی فاسد غرب و بیگانه را دریافت کرده ایم اما نکات مثبت را خیر گفت: باید تلاش کنیم تا سبکی که در زندگی مفید است را در زندگی خود جاری کنیم. مانند ساعات مفید کار، کاهش میزان مصرف گرایی، توجه به تولیدات داخلی.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به علل کم بودن نشاط در میان خانواده ها و جوانان اشاره و تصریح کرد: مدیریت بیان و استفاده از کلمات مثبت، خودباوری و تفکر مثبت را سه رکن یک زندگی بانشاط است.

وی مدیریت بیان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در ایجاد نشاط در زندگی دارای اهمیت است چرا که نوع انتخاب و بیان و سخن گفتن می تواند ارتباط با دیگران را رقم بزند.

این پژوهشگر خانواده شناخت تفاوت‌های زن و مرد را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: سیستم ذهن زنان به طور طبیعی احساس‌گرا و سیستم ذهنی مردان منطق‌گراست. زنان جزءنگر و نزدیک بین و مردان کل‌نگر و دوربین هستند.

عزیزی با اشاره به دیگر وظیفه مردان در محیط خانه ابراز داشت: انتقال مفاهیم دینی یکی دیگر از وظایف همسران و پدران است چراکه تاثیرگذاری کلام آن ها ۱۱ برابر تاثیرگذاری کلام خانم هاست.

وی یادآور شد: البته باید دانست که زنان به دلیل روحیه لطیفی که دارند توانای بالایی در برقراری ارتباط قلبی با فرزندان داشته، بنابراین طبق فرموده امام صادق (ع) اگر عشق به اهل بیت در سینه دارید، مدیون مادران خود هستید.

عزیزی با بیان اینکه نقطه ضعف مردان از لحاظ روان‌شناسی در چشم و زبان است، تشریح کرد: زنان درگوش و دهان دارای نقاط ضعف هستند و بسیاری از بی حیایی‌ها و بی حجابی‌ها از همین اعضاء سر می‌زند.

این استاد با توضیح بحث بازتاب نگاه‌ها و چشم زخم بیان کرد: خانم‌ها مراقب نگاه آقایان چشم چران باشند چراکه القاء انرژی‌های منفی ذهن از طریق چشم قابل انتقال و تاثیر گذار است.

کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: رفتار خانم‌ها و آقایان از حیا، عفت درونی و حجاب بیرونی سرچشمه می گیرد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه زن نماد ناز و مرد نماد نیاز است و نباید جایگاه آنها عوض شود یادآور شد: آنچه که هر فردی باید در زندگی مورد نظر قرار دهد عدم مقایسه است؛ زندگی با مقایسه به هم می‌ریزد چرا که همه انسان ها در زندگی خود مشکلاتی دارند و با عنایت به این نکته که مشکل نسبی و چیزی در ذهن انسان است باید از این کار خودداری کرد چرا که مقایسه توهین به انسان است پس هیچ وقت نباید هیچ چیز در زندگی با دیگران مقایسه شود.

کارشناس علوم تربیتی در رابطه با روانشناسی اسلامی در پایان بهترین سبک زندگی را سبک زندگی شهدایی دانست و خاطرنشان کرد: باید زحمت کشید تا به مقام شهادت دست یافت چرا که شهادت جایزه عمل نیک است و به هر کسی اهدا نمی شود از این رو برای رسیدن به این سبک زندگی شهدا را بشناسید و رفتار آنها را در زندگی خود پیاده کنید.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها