خبرهای داغ:
حجت الاسلام سامانی استاد حوزه و دانشگاه گفت : ولایت مطلقه فقیه بدان معناست که ولی فقیه در همه امور و شئونی که حکومت اسلامی بدان نیاز دارد میتواند حکومت نماید.
کد خبر: ۸۸۹۴۲۶۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان حجت الاسلام سامانی در گرد همایی تبیینی و ترویجی فرهنگ نهادی با موضوع ولایت فقیه گفت : حکومت و ولایت همه عالم ذاتا و اصالتا مختص خداوند است ، برای اینکه خداوند حکومت انسان ها را بدست انسان ها بسپارد لازم است حکومتش را بدست جانشین و خلیفه اش که پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) و ولی فقیه است .

وی در استدلال ولایت به ایات 57 سوره انعام و 59 سوره نساء اشاره کرد و گفت : خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) را به عنوان ولی و جانشین خود برای مردم فرستاد و پس از ایشان امامان معصوم را برای سرپرستی جامعه اسلامی قرار داد و در زمان غیبت نیز این وظیفه به عهده ولی فقیه است.

وی در ادامه افزود : بعد از ائمه اطهار کسی باید زمام جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد و این وظیفه به عهده ولی فقیه است که منصوب از طرف خداوند و امام معصوم (ع) در زمان غیبت ایشان می باشد.

وی گفت :در تبیین کلمه ولایت ، ولی به معنای امام و پیشوا و پیشقدم میباشد و کلمه فقیه به معنای کسی است که قدرت فهم و قدرت استدلال و اجتهاد از منابع اسلامی را داشته باشد و در همه زمینه ها احکام اسلامی را دقیق بفهمد.

وی در استدلال و اثبات ولایت فقیه از نظر عقلی افزود : وجود حکومت در جامعه ضروری است و جامعه نیازمند اجرای احکام اسلامی است. و در زمانی که جامعه اسلامی دسترسی به امام معصوم را ندارد نیاز مند ولی فقیه می باشد .

وی در پایان خاطر نشان کرد : ولایت مطلقه فقیه بدان معناست که ولی فقیه در همه اموری که حکومت اسلامی بدان نیازمند است میتواند حکومت کند و انچه که اختیارات حکومتی برای پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) است برای ولی فقیه نیز میباشد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار