مصطفی برزگر
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام :
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام گفت:حماسه تنگه کوشک مستندی از عاشوراست.
کد خبر: ۸۸۹۴۲۰۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبر گذاری بسیج،مراسم سالروز گرامیداشت حماسه تنگه کوشک با حضورسرهنگ شاکرمی جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)ایلام و امام جمعه و جمعی از مسئولین ومردم شهرستان در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ"جمال شاکرمی "؛ جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام گفت:در شهرستان ایوان سه سرفصل مهم وجود دارد که این سه سرفصل مهم سبب گردبده که ایوان را در سطح بالا و عالی قرار دهد.

سرهنگ شاکرمی با اشاره به این سه سرفصل مهم اظهار کرد: حادثه عاشورای سال 1359سومار که مظلوم واقع شده است وبه آن پرداخته نشده است به صورت اخص لازم وضروری است در این راستا مستندهایی ساخته شود.

وی افزود:دیگرسرفصل مهم ،حادثه بمباران شهر ایوان وزرنه در سال 1364است که یکی دیگر از سرفصلهایی است که نشانگر گذشت ایثارگری و مردانگی مردمان این خطه است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام ادامه داد: روز شهرستان بیانگرو معرفی کننده شهرستان در ابعاد گسترده است ودلیل انتخاب حماسه کوشک به عنوان روز شهرستان ایوان به خاطر ظرافت هایی است که در این حادثه وجود دارد که لازم وضروری است که این حماسه در مقیاس بزرگتری معرفی شود واز سخنان فرماندهان و یادگاران این حماسه نیز بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: 5مرداد 1367طرف عراقی پذیرش قطعنامه را به عنوان یک حرکت تاکتیکی تلقی می کرد و برنلمه ریزی کرده بود که با ورود از سه محورارتباط بین غرب و جنوب غرب کشور را قطع نماید و ازاین طریق به تهران دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ شاکرمی به نقش ارزشمند 25رزمنده ای که با دلاوری و شجاعت خود باعث زمین گیرشدن دشمن شد اشاره کرد وتصریح کرد:اگر چه در روزهای بعد رزمندگانی از سایر نقاط به این محور اضافه شده اند اما این حماسه به نام مردم ایوان به ثبت رسیده است ودر تاریخ ماندگار شد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ادامه داد: ما امروز در یک شرایط استثنایی هستیم، آمریکا برای بیرون آمدن از یک شرایط سخت و طاقت فرسا دست به جنگ های نیابتی زده است ،تحلیل ما این است که آمریکا هدف های سخت را برای ضربه زدن انتخاب نمی کند بلک سراغ کشورهایی می رود که دچار چالش بوده و اقتدار آنان زیر سوال رفته است و امروز جمهوری اسلامی با دارا بودناقتداری کامل و، رهبری عالم و داشتن مولفه های پیش برنده حتما در هدف نظامی آمریکا و استکبار نیست. وی با اشاره به هجمه هایی که در ایام انتخابات برعلیه نیرو های مسلح وارد شد ادامه داد: همه موظف هستیم که از اقتدار نیروهای مسلح دفاع کنیم و تضعیف اقتدار نیروهای نظامی ظلم است از زبان هرکسی که می خواهد باشد ،وامیدواریم این طرز فکر اصلاح گردد.

سرهنگ شاکرمی تصریح کرد:امروز آمریکای ها نتوانسته اند ازدسترنج خودشان در عراق و یمن استفاده کنند وامروز شاهد آن هستیم که در یمن گفتمان انقلاب اسلامی تبین وتفسیر می گردد.

وی در پایان گفت:حادثه کوشک مستندی از عاشورا است،درست است که حادثه عاشورادر یک نیم روز اتفاق افتاد ،اما حادثه کوشک ،سارات سومار همانند حادثه کربلا تا قیام قیامت نورافشانی می کند.

ارسال نظرات