رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آرادان گفت: نخستین جشنواره انجیر، هفته جاری در شهرستان آرادان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۸۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج سمنان، «علی محسنی» امروز و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این جشنواره چهارشنبه یازدهم مرداد ماه از ساعت 8.30 در فرهنگسرای شهید فهمیده آرادان برگزار می‌شود.

وی گفت: معرفی میوه بهشتی انجیر به عنوان نماد باغداری شهرستان آرادان، پتانسیل‌های باغداری شهرستان آرادان و محصولات فراوری شده انجیر، جذب گردشگر، افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم و معرفی پتانسیل‌های گردشگری شهرستان تاریخی آرادان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

محسنی افزود: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، باغی، روستایی و عشایری از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آرادان گفت: این جشنواره با مشارکت جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی شهرستان آرادان، بخشداری مرکزی آرادان، بخشداری کهن آباد، شهرداری و اداره امور عشایری شهرستان آرادان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آرادان برگزار می‌شود.

شهرستان آرادان در 15 کیلومتری شهرستان گرمسار واقع شده است. این شهرستان دارای آب و هوایی کوهپایه ای در مرکز، ییلاقی در شمال و کویری در جنوب شهرستان است.

محصولات عمده کشاورزی، باغی و دامی این شهرستان شامل گندم، پنبه، خربزه، انجیر، گوجه سبز، گردو، زیتون، پرورش دام و طیور و زنبورداری است.

از جاذبه های آرادان می‌توان به امامزاده علی اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر(ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای دهنمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها