خبرهای داغ:
امام‌جمعه مجن:

مدافعان حرم حاملان حقیقی فرهنگ رضوی هستند

امام‌جمعه مجن گفت: مدافعان حرم عاملان حقیقی و اصلی فرهنگ رضوی و اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۷۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جناتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در شاهرود، ضمن بیان اینکه مدافعان حرم عاملان حقیقی و اصلی فرهنگ رضوی و اسلامی هستند، اظهار کرد: امروزه شهدا و به‌خصوص شهدای مدافع حرم، اصلی‌ترین پیام سیره علی بن موسی‌الرضا (ع) را در سراسر جهان منتشر می‌کنند و این پیام ایستادگی و مقابله با ظلم و ستمگری است.

وی افزود: شهدا همواره مسیر مقابله با طاغوت را سرلوحه زندگی خود قرار داده و در این مسیر تلاش کردند، با ازخودگذشتگی، راه و روش و شیوه زندگی ائمه اطهار را ترویج کنند.

امام‌جمعه مجن با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های کاروان زیر سایه خورشید گسترش صلح و دوستی است، تصریح کرد: اقشار مختلف مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند که با گسترش صلح در جوامع بشری برابری و برادری جایگزین اختلافات و درگیری‌های موجود در برخی مناطق دنیا خواهد شد.

وی گفت: این برادری باعث می‌شود تا اگر ظلمی هم در هر نقطه در حق کسی صورت بگیرد، همه وظیفه خود بدانیم تا در کنار مظلومین با ستمگران مبارزه کنیم و ظلم و ستم را در دنیا ریشه‌کن کنیم.

جناتی بیان کرد: در راستای قدردانی از شهدا نیز در چند سال گذشته کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور در گلزارهای شهدا، با آرمان‌های شهدا تجدیدعهد کرده و با شهدا پیمان دوباره می‌بندند و هم میثاقی میان شهدا و امام رضا (ع) را یادآور می‌شوند.

امام‌جمعه مجن بابیان اینکه فرهنگ جهاد به‌عنوان محور اصلی زندگی پربرکت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) باید در سراسر دنیا منتشر شود، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم به حقیقت عامل اصلی انتشار این پیام ائمه اطهار هستند و ما نیز باید در این راستا تلاش کنیم تا اقشار مختلف جامعه با استفاده از پتانسیل‌های خود در این راه قدم بردارند.

وی گفت: امیدواریم تا با ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی شاهد از بین رفتن ظلم و ستم در سراسر دنیا باشیم و با این اتفاق مبارک، مسلمانان جهان در آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها