امام‌جمعه رودیان گفت: امام رضا (ع) همواره و در طول زندگی پرارزش خود در حال مبارزه با طاغوت و ستم گری در جامعه بودند.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۷۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس معصومی ضمن بیان اینکه امام رضا (ع) همواره و در طول زندگی پرارزش خود در حال مبارزه با طاغوت و ستم گری در جامعه بودند گفت: ائمه همواره در تلاش بودند تا ظلم و ستمگری را در جامعه از بین ببرند و اسلام واقعی را اجرا کنند.

وی افزود: مأموران حکومت عباسی برای حفظ حکومت خود تلاش کردند تا امام رضا (ع) را تحت نر قرار بدهند تا ایشان نتوانند در جامعه به مبارزه با ستمگری‌های آنان به پا خیزد.

امام‌جمعه رودیان ادامه داد: در این راستا ایشان را به ایران و خراسان بردند تا با این کار حرکات این امام را زیر نظر داشته باشند و مشکلی در حکومت نامشروع آن‌ها به وجود نیاید.

معصومی تصریح کرد: همچنین در تلاش بودند تا بتوانند از امام رضا (ع) برای مشروعیت بخشیدن به حکومت خود سود ببرند که هرگز موفق نشدند چنین کاری انجام دهند و همواره امام مهربانی در تلاش بود تا ستمگری و طاغوت را از بین ببرد.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) همانند دیگر ائمه که هرگز خواسته‌های خلفای عصر خود را عملی نساختند تا اسلام حقیقی زنده بماند عمل کرد و در این راه به شهادت رسید.

امام‌جمعه رودیان گفت: امام خمینی (ره)، شهدا و جانبازان شاگردان برتر فرهنگ رضوی هستند که برای مبارزه با ظلم و طاغوت شاهنشاهی از جان و مال خود گذشتند و شکنجه شدند.

معصومی خاطرنشان کرد: حضور کاروان زیر سایه خورشید نیز بیانگر این است که باید این راه ادامه‌دار باشد و با ظلم و ستم در سراسر جهان به مبارزه بپردازیم تا حق مظلومی از بین نرود.

وی تأکید کرد: امیدواریم تا پیام‌های این کاروان مانند سال‌های گذشته به‌خوبی در سطح استان سمنان منتشر شود و نتایج خوبی در ترویج فرهنگ رضوی و اسلامی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها