فرهنگ دینی و قرآنی لازمه جامعه اسلامی است/ آستان مقدس امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه فرهنگ دینی و قرآنی لازمه جامعه اسلامی و ملت ایران اسلامی است و برای تبدیل شدن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید به صورت عملی و قلبی فرهنگ دینی و قرآنی را در این اماکن متبرکه ساری و جاری کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۶۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران در آستان مقدس امامزاده حمزه(ع) روستای اسرم میاندورود، اظهار کرد: خیرات و مبرات یکی از مستحبات به‌شمار می‌رود که هرچه شیعیان و مسلمانان انجام دهند به نفع آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم جامعه دینی ما باید با یکدیگر مدارا کنند و وضع دادگاه‌ها نباید اینگونه باشد، افزود: باید به زندگی خود نگاه کنیم که آیا سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) در زندگی ما ساری و جاری است و یا خیر و اگر نیست باید چاره‌ای برای آن بیاندیشیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه فرهنگ دینی و قرآنی لازمه جامعه اسلامی و ملت ایران اسلامی است، تصریح کرد: برای تبدیل شدن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید به صورت عملی و قلبی فرهنگ دینی و قرآنی را در این اماکن متبرکه ساری و جاری کنیم.

قاسمی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) در جامعه شیعی ما غریب است، گفت: حسینیه می‌سازیم و خیلی خوب است اما باید حسنیه هم بسازیم و فرهنگ دینی آن امام باید بیشتر بیان و ترویج داده شود.

*امامزادگان مازندران قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارند

امام جمعه میاندورود نیز در این همایش با تبریک ایام دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، گفت: مردم ولایتمدار مازندران شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

حجت‌الاسلام رضا محمدنسب با بیان اینکه امامزادگان مازندران قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارند، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، همه ما باید در این مسیر قدم برداریم و قطعاً ظرفیت‌ها در این آستان مقدس وجود دارد.

امام جمعه میاندورود افزود: مردم و خیران برای عمران و آبادانی آستان مقدس و بقاع متبرکه باید پای کار باشند تا شاهد پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر این اماکن متبرکه و مقدس در مازندران و حتی سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/86031/غ


ارسال نظرات
پر بیننده ها