مظفری
حضور مسئول بسیج نساجی و پو شاک کشور در تبریز:
مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا و مسئول بسیج نساجی و پوشاک کشوراز کارگاهها ی تولید کفش، مانتو، نخ جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف کارگاهها و تولیدیهای استان در جهت حمایت از تولید داخلی هدف این بازدید بوده است.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۶۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا و مسئول بسیج نساجی و پوشاک کشوراز کارگاهها ی تولید کفش، مانتو، نخ جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف کارگاهها و تولیدیهای استان بازدید نمودند.

 در حاشیه این بازدید مسئول سازمان بسیج اصناف تبریز گفت:صنعت نساجی و پوشاک و کیف و کفش تبریز در رده صنایعی قرار دارد که مزایای بسیاری از جمله قدرت اشتغالزایی بالا ، ارز آوری ، تولید ثروت ملی ، را با خود همراه دارد .با این حال کم توجهی به صنعت نساجی و پوشاک ،کیف و کفش موجب شده تا این صنعت در سالهای اخیر رشد را تجربه نکند.

وی افزود در بازدید از این کارگاهها و تولیدیها متوجه شدیم نه تنها در چند سال اخیر رشد نداشته اند بلکه با رکودسنگینی مواجه شده اند.

ابراهیم زاده گفت: به گفته مسئولان واحدهای تولیدی که امروز مورد بازدید قرار گرفت فعالان این حوزه اظهارمیدارند که به دلایل مختلفی بازار دچار نوسانات شده و برخی از تولیدیهای استان رکود و ورشکستگی را تجربه می کنند و در گزارش میدانی که دراین بازدید ها به عمل آمد بهره گیری از ماشین‌آلات فرسوده ، کمبود نیروی انسانی متخصص ،کم توجهی به سلایق بازارهای جهانی ، واردات بی رویه ، کمبود نقدینگی و قاچاق کالا و ....از عمده معضلات این بخش محسوب می شود.

ایشان خاطر نشان کرد صنعت کیف و کفش و نساجی تبریز از دیرباز به عنوان یکی از صنایع مهم این منطقه زبانزد بازرگانان و تجار بوده و قرار گرفتن تبریز در مسیر جاده ابریشم نیز به این صنعت رونق خاصی بخشیده است .

مسئول بسیج اصناف آذربایجان شرقی گفت: رواج صنعت نساجی تبریز به تاسیس کارخانجات برق لامع با تولیدات انواع حوله و نختاب فیروزان در دهه 20 و اطلس پود با تولیدات زیر پیراهن و جوراب در دهه 30 انجامید . هر چند از زمان تاسیس اولین کارخانه ریسندگی و بافندگی به شکل مدرن در تبریز بیش از یکصد سال می گذرد وازآن به بعد بر رونق و توسعه آن افزوده شده اما امروز میبینیم که این واحدها به تدریج به تعطیلی کشیده میشوند.

در ادامه فیروز ابراهیم زاده در بازدید از کارخانه کفش فرزین افزود :صنعت کفش تبریز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد با توجه به اینکه در آستانه بر گزاری مراسم تبریز2018 هستیم میتوانیم با معرفی کیف و کفش تبریز افزایش سرمایه استانی را فراهم آوریم .

در پایان لازم به  ذکر است مهندس قادری مسئول بسیج نساجی و پوشاک کشور در بازدید از کارگاههای تولیدی به توجه بیشتر به این واحدها جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کردند ایشان جهت حل مشکلات تولیدیهای بازدید شده قول حمایت و پشتیبانی دادند.

ارسال نظرات