دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار:
دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار گفت:اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند کادر پزشکی آموزش‌هارا به بیمارارائه کندتا از عواقب بعد از ترخیص بیمار که ممکن است وجود داشته باشد جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۱۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، داود شجاعی‌زاده، دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار با اشاره به اینکه یکی از محورهای این کنگره بر اخلاق حرفه‌ای متمرکز شده است بیان داشت: در مسائل پزشکی، درمانی و آموزش بیمار در خیلی از مواقع اخلاق حرفه‌ای رعایت نمی‌شود.

دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار اذعان کرد: یکی از وظایف پزشکان ارائه آموزش به بیماران به خصوص زمان ترخیص از بیمارستان است، در بسیاری از مواقع بیماران در زمان مرخص شدن اطلاع درستی از وظایف خود و خانواده در برخورد با بیماری ندارند.

شجاعی‌زاده، بیان کرد: اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند کادر پزشکی آموزش‌های لازم را به بیمار و خانواده وی ارائه کند تا از عواقب و خطرات بعد از ترخیص بیمار که ممکن است وجود داشته باشد جلوگیری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار تا به حال 475 مقاله در محورهای مختلف به ویژه سبک زندگی و سواد سلامت که برای ما ارسال شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد تغییرات در سبک زندگی گفت: امروز مردم باید از کم تحرکی اجتناب کرده و به فعالیت‌های ورزشی روی بیاورند از سویی شاهد گسترش استفاده از فست فود در بین مردم هستیم که باید تلاش کنیم تا افراد را با مضرات این روش تغذیه آشنا کنیم تا به غذاهای سنتی روی بیاورند.

ارسال نظرات