وزر خارجه آمریکا می‌گوید تصویب تحریم‌های جدید علیه روسیه، نشان‌دهنده علاقه ملت آمریکا به تعامل با روس‌هاست و امید است روزی بیاید که در رابطه واشنگتن-مسکو، دیگر نیازی به تحریم نباشد.
کد خبر: ۸۸۹۴۰۶۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دو روز پس از تصویب بسته تحریمی ضد ایران، روسیه و کره شمالی در کنگره کشورش، به بخش روسی این تحریم‌ها واکنش نشان داد و آن را نشانه علاقه ملت آمریکا به تعامل با روس‌ها دانست.

تیلرسون پیش از رسیدن به سمت وزارت خارجه آمریکا، رئیس شرکت نفتی اگزون‌موبیل بوده که این شرکت، قراردادهای متعدد و عمده‌ای با روسیه داشته است.

تیلرسون ضمن صدور یک بیانیه مطبوعاتی کوتاه، رأی سنا به تحریم روسیه را اینگونه توصیف کرد: «رأی نزدیک به اجماع کنگره به قانون تحریم‌ها، نشان‌دهنده تمایل ملت آمریکا به مشاهده برداشته شدن گام‌های لازم برای بهبود روابط از جانب روسیه است.»

پیش از تصویب طرح تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی در سنا، برخی اعضاء که در خصوص لزوم تصویب این طرح سخن گفتند، آن را ابزاری لازم برای تنبیه روسیه و نشان دادن هزینه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا به یک کشور خارجی می‌دانستند. از 100 سناتور حاضر در صحن، 98 نفر به این طرح «آری» گفتند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بیانیه متناقض خود گفت: «امیدواریم که بین 2 کشور بر سر مسائل مهم بین‌الملل، همکاری شکل بگیرد و دیگر نیاز به این تحریم‌ها نباشد. ما به اتفاق شرکاء و دوستانمان، برای اطمینان از رسیدن پیام روشن خود به روسیه، ایران و کره شمالی، تلاش خواهیم کرد.»


منبع: فارس
ارسال نظرات