اولین کسانی که در ایران از امام رضا(ع) حمایت کردند مردم تبرستان گذشته و مازندران امروز بودند.
کد خبر: ۸۸۹۴۰۴۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران در آستان مقدس امامزاده حمزه(ع) روستای اسرم شهرستان میاندورود، اظهار کرد: اولین کسانی که در ایران از امام رضا(ع) حمایت کردند مردم تبرستان گذشته و مازندران امروز بودند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از امامزادگان مازندران با شمشیر قیام نکردند، افزود: همه امامزادگان پناهگاه محرومان بودند و مردم هم از آنها حمایت می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: امامزادگان گره‌های بسیاری از مشکلات مردم باز کردند و با توجه به شأن، جایگاه و مظلومیت آنها نزد مردم مورد توجه قرار داشتند.

حیدری با بیان اینکه امامزادگان ناشران اهل ولایت و امامت بودند و موجب شدند تا ما با خاندان اهل بیت و اسلام آشنا شویم، خاطرنشان کرد: رواج مکتب تشیع در ایران اسلامی را مدیون امامزادگان و خاندان اهل بیت هستیم.

وی با بیان اینکه امامزادگان امروز ملجأ و پناهگاه مردم هستند و مردم حتی در بدترین شرایط زندگی به امامزادگان پناه می‌برند، اضافه کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و اوقاف در تلاش است تا از ظرفیت‌های این اماکن مذهبی برای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری بهره‌گیری کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: مردم ولایتمدار مازندران علاوه بر محبت قلبی، محبت عملی هم دارند و همیشه در عمران و آبادانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه پیش قدم هستند و بسیاری از ساختمان این اماکن متبرکه با کمک خیران و مردم منطقه ساخته می‌شود.

حیدری  گفت: امیدواریم همه ما ادامه دهنده راه امامزادگان باشیم و یا در مسیر عمران و آبادانی آستان مقدس این عزیزان قدم برداریم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها