مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی؛

فلسفه ایجاد بسیج سازندگی گروه های جهادی بوده اند

بهاری نسب گفت: فلسفه ایجاد بسیج سازندگی گروه های جهادی بوده اند که با حضور در مناطق محروم ، محرومیت زدایی میکنند.
کد خبر: ۸۸۹۴۰۳۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

بهاری نسب مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی در همایش "رسم هجرت" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: فلسفه ایجاد بسیج سازندگی گروه های جهادی بوده اند که با حضور در مناطق محروم ، محرومیت زدایی میکنند.

فلسفه ایجاد بسیج سازندگی گروه های جهادی بوده اند 

وی افزود: این گروه ها با فعالیت های خود در جهت آبادانی، ترفیع فرهنگ تلاش و اشتغال کار میکنند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی با بیان اینکه گروه های جهادی در چند بخش به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند تصریح کردد: گروه بهداشت و سلامت در جهت ویزیت رایگان و غربالگری هایی که روستاییان، اهالی مناطق محروم اطلاعی از آن بیماری ها ندارند .

بهاری نسب بیان داشت: گروه های تخصصی عمرانی نسبت به ساخت و ساز خانه های بهداشت، معلمین ، محرومین فعالیت میکنند و در ببسیاری از مکان ها به امر مسجد سازی و مدرسه سازی مشغول هستند.

وی افزود: بعضی از گروه های جهادی در جهت ریشه کن کردن بی سوادی در گروه های آموزشی فعالیت میکنند و برای ارتقاء و فعال کردن بچه هایی که از ادامه تحصیل محروم مانده اند آموزش های لازم جهت ادامه تحصیل داده میشود.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی از دیگر فعالیت های این گروه ها فعالیت در بخش کشاورزی و دامداری معرفی کرد و ادامه داد: این افراد با همراهی باغبانان و کشاورزان علوم روز را در جهت بهبود کیفیت فعالیت ها به آنها اموزش میدهند.

بهاری نسب با اشاره به اینکه گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی کار آگاه سازی و ارتقاء علم روستاییان در مناطق محروم گفت: انتظار ما از گروه های جهادی این است که خود اهالی روستا ها و مناطق محروم توسط این گروه ها فعال شوند و کاری که در این مناطق عقب مانده است به دست خود مردم انجام شود و به ثمر برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها