خبرهای داغ:
دهیار روستای سولان از برگزاری اولین جشنواره سیر در روستای سولان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۵۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
اولین جشنواره سیر در روستای سولان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا درویشیان امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره سیر در روستای سولان همدان خبر داد و اظهار داشت : این جشنواره برای اولین بار به پیشنهاد اهالی منطقه برگزار می شود.

وی در خصوص هدف از برگزاری جشنواره عنوان کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستای سولان برگزار می‌شود.

دهیار روستای سولان با بیان اینکه این روستا مرکزیت تولید، توزیع و پخش محصولات کشاورزی را در منطقه دارد، گفت: با توجه به اینکه عمده محصول کشاورزی این روستا سیر است، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره این محصول انجام شد.

وی با بیان اینکه جشنواره به مدت سه روز از تاریخ 9 تا 12 مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه از ساعت 17 الی 21 به صورت یکنواخت با برنامه موسیقی محلی، تئاتر خیابانی، برگزاری نمایشگاه و ایجاد غرفه های محصولات به خصوص سیر و فراورده های آن از جمله خلال سیر، پودر سیر، ترشیجات و.. برگزار خواهد شد.

درویشیان اضافه کرد: علاوه بر فراورده های سیر در نمایشگاه غرفه هایی از دیگر محصولات همچون موسیر، داروهای گیاهی، عرقیات، آش محلی در معرض فروش قرار خواهند گرفت.

وی از رونمایی المان سیر در جشن برداشت و آخرین روز جشنواره خبر داد و یادآور شد: این المان در ورودی روستا نصب خواهد شد.

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره سیر سولان با حضور مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دهیار سولان و خبرنگاران رونمایی شد.

اولین جشنواره سیر در روستای سولان برگزار می‌شود 

انتهای پیام/

ارسال نظرات