مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

آتش‌سوزی مراتع شیلاندر مهار شد

آتش‌سوزی مراتع شیلاندر با حضور به موقع عوامل منابع‌طبیعی آتش‌سوزی مهار شد و مانع از گسترش آن به مراتع هم‌جوار شد.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۳۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه مراتع «شیلاندر» طارم در آتش سوخت، گفت: آتش‌سوزی منطقه گردشگری «شیلاندر» شهرستان طارم رخ داده بود که مهار شد.

خلیل آقاجانلو افزود: آتش‌سوزی شیلاندر خساراتی به مراتع منطقه وارد کرد ولی با حضور به موقع عوامل منابع‌طبیعی آتش‌سوزی مهار شد و مانع از گسترش آن به مراتع هم‌جوار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، مراتع نیازمند رصد مستمر هستیم و لذا دلایل آتش‌سوزی‌های اخیر در حال بررسی است، زیرا عوامل متعددی در این آتش‌سوزی می‌تواند دخیل باشد.

این مسئولاظهارداشت: امیدواریم این آتش‌سوزی عمدی نباشد ولی اگر عوامل عمدی در آن دخیل باشند قطعا برخوردهای لازم انجام خواهد گرفت.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: قطعا عوامل دیگری همچون گرمای زیاد نیز در بروز این حوادث موثر بوده است، به گونه‌ای که شهرستان طارم در روزهای آخر تیرماه گرمای 45 درجه را تجربه کرد ولی دلایل دخیل بودن سایر عوامل نیز در دست بررسی است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه عوامل نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی و کشیک‌های این یگان برای اطفای حریق در محل حضور یافتند، افزود: ارتش، سپاه و ستاد مدیریت بحران از دیگر ارگان‌های حاضر در محل برای اطفای حریق بودند.

ارسال نظرات